Gå til innhold

Her er Indilinxs nye SSD-plattform


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på om man noen gang kommer til å få se OS som installerer seg med en del på SSD, og en annen del på overskrivbart medie som snurredisk?

 

Slik at deler av operativssystemet som aldri forandrer seg blir liggende på SSD og det andre som en eller annen gang må forandre seg blir liggende på medier som varer en stund.

 

Operativssystemet kunne da sørget for at en SSD varer lengre før den må byttes ut.

 

Hva i huleste skulle være poenget med det?

 

Selv med 25nm nand som har færre skrivesykluser enn 34nm nand så kan du skrive hele kapasiteten på ssden daglig i 10år uten å slite ut ssden. Og OSet er ikke i nærheten å skrive så mye.

Skrivesykluser er ett ikke tema for normalt bruk, skrivesykluser er et tema for server aplikasjoner.

 

SSDen har død av andre årsaker, eller blitt byttet ut pga hastighet og/eller størrelse innen du sliter ut nanden.

 

Alle som bekymrer seg for å slite ut nanden i SSDen burde lese DENNE tråden...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Det trekkes også frem at Everest kommer med en algoritme som skal senke oppstartstiden til maskinen din med 50 %."

 

Iforhold til en vanlig hardisk eller andre SSD'er?

Everest er et oppbrukt navn på firma, dingser eller hva det enn er. Like høyt/like stort som (større enn) Everest, like solid som Everest, ser jo analogien, men jeg synes det er litt smakløst når jeg ser det navnet i bruk på ting og tang. :D

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...