Gå til innhold

TwinMOS ram


phnx85

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TwinMOS med Winbond klarer lett å kjøre CL2 i høyeste spesifiserte hastighet (f.eks. 400MHz for PC3200 brikker). Selv "vanlige" TwinMOS klarer lett CL2 selv om de ikke er spesifisert for det.

 

har samme brikke selv..men er det mye og hente på hvis man kjører på cl 2 istedenfor cl 2.5 ? bedre overklokkings egenskaper..eller

Lenke til kommentar
TwinMOS med Winbond klarer lett å kjøre CL2 i høyeste spesifiserte hastighet (f.eks. 400MHz for PC3200 brikker). Selv "vanlige" TwinMOS klarer lett CL2 selv om de ikke er spesifisert for det.

Min brikke greier ikke 200Mhz og CL2

 

Har du satt opp spenningen? Begge mine klarer dette fint med spenning på "auto", men har satt opp et lite hakk for å sikre stabilitet. Tålmodigheten tok slutt etter 4 timer stabilt i Prime95...

 

Jeg har liksom ikke fått noe godt svar på hvilke brikker som er best.. Kjører forresten mine brikke nå på 2-2-2-6 og synkront med CPU på 200 FBS

 

Hvis du titter innom hjemmesiden til diverse hovedkortprodusenter, ser du hvilke ramtyper som er godkjent til de respektive hovedkort. Asus hadde Twinmos m/Wb på lista, og når dette i tillegg er kjent som brikker som tåler litt ekstra trøkk var valget enkelt for min del.

Lenke til kommentar
Hvis du titter innom hjemmesiden til diverse hovedkortprodusenter, ser du hvilke ramtyper som er godkjent til de respektive hovedkort. Asus hadde Twinmos m/Wb på lista, og når dette i tillegg er kjent som brikker som tåler litt ekstra trøkk var valget enkelt for min del.

 

Jeg vet at Asus har godkjent Twinmos m/WinBond, men nå har det seg slik at maskinen min er til tider ganske ustabil. Har problemer med at det fryser når jeg spille, rebooter spontant, av og til gir feil meldinger som tyder på RAM feil. Jeg testet RAM'en min hos en kompis og begge brikkene fungerte fint der. Så jeg lånte en (TwinMOS) RAM brikke hos han som jeg testet i min maskin, uten hell, samme problemene. Så jeg tenkte at det måtte være HK der var noe galt med. Sendte det inn til Komplett. De testet det i 4 dager uten tegn til ustabilitet, så de mente at hovedkortet ikke likte RAM'en min. Så jeg skal sende inn mine RAM brikker og få noen nye tilbake. Phu, det var mye å skrive :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...