Gå til innhold

Kjøp av skjermkort, budsjett: 3-5K


Kriwin

Anbefalte innlegg

Hei, som tittelen sier så er jeg ute etter et nytt skjermkort til pcen min.

 

 

Grunnen til dette er at min forrige ikke ville mer, i tillegg til at jeg vil

prøve ut BF3.

Jeg har falt av IT verden for et par år siden, så har ikke så og si helt blank på dette.

 

 

Ihvertfall, her er info:

 

HK: Asus Maximus formula x38 socket 775

GPU: Geforce 9800GX2 (ødelagt)

CPU: Intel core 2DUO E6750 2.66GHZ ?

RAM: 4x1024MB Kingston HyperX DDR2... ?

PSU: 850W (husker ikke merket)

OS: Windows vista ultimate 64x

 

 

Det var vel det som var verdt å vite? :)

 

 

Jo, og en ting til. Jeg tenkte å bestille dette idag, eller eventuelt hente det

i oslo/nord området imorgen. Så det må være på lager!

 

 

 

 

På forhånd takk,

Kristian

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I den prisklassen så får du et GTX580 med god kjøler, men det ville vært ran på høylys dag å kjøre et sånt kort på en gammal Duo. Du kan godt kjøre med et GTX580 men det systemet vil ikke klare å holde følge. Blir litt ubalansert da, if you will.

 

BF3 kommer ut i oktober så mitt tips ville vært å spare litt mer, få tak i et brukt skjermkort til en billig penge så lenge og handle nytt hovedkort, cpu, minne og skjermkort når BF3 kommer. For tida er det forøvrig sokkel 1355 Sandy Bridge og DDR3 som gjelder. Er noen pinner siden 775 sokkelen. :)

Endret av kimosabi
Lenke til kommentar

Takker for svar:)

 

 

Det var det jeg var litt redd for, at jeg måtte skifte ut både HK og CPU.

Jeg tenker å prøve å ikke bytte ut disse delene i første omgang, men ihvertfall få

et skjermkort som funker greit.

 

Det må vel finnes en måte å få dette til på? :)

 

 

Og utålmodig som jeg er, så skulle det helst skjedd i går. ;)

Endret av Kriwin
Lenke til kommentar

Jada, du får et fint skjermkort som kjører greit på Duoen din men et kort til 5000,- blir litt feil hvis du har tenkt til å fortsatt ha systemet en stund. En balansert gaming PC er veldig undervurdert.

 

I din setting ville jeg gått for et litt lavere spec kort som f.eks: GTX560ti. Det spørs hva du foretrekker også, men trenden er at det lønner seg med mye videominne fremover. Kansje AMD 6950??

Da trenger du ikke føle at du henger etter så mye når du oppgraderer HK, CPU og RAM senere.

 

Ellers så er Frostbite, altså spillmotoren til de seneste BF spilla, kjent for å være ganske CPU intensiv så det vil nok lønne seg å satse på raskere CPU OG skjermkort hvis du liker å spille med høye grafikkinstillinger.

 

Hva for oppløsning er skjermen din forresten?

 

Hilsen en som også fortsatt er på 775 sokkelen. :)

Endret av kimosabi
Lenke til kommentar

Burde nok ha byttet ut det meste av deler for lenge siden, for å få den opplevelsen jeg er ute etter. Men det får man ta hvis jeg blir bitt av basillen igjen. ;).

 

Det AMD 6950 kortet så jo ikke så dumt ut? Dette vil vel funke helt greit på mitt oppsett, og heller ikke det dårligste? :)

 

Hmm, jeg trur jeg kjører på 1620x1024 eller noe i den duren der. Nå bruker jeg et gammelt PCI kort som ikke er like greit!

Lenke til kommentar

På den oppløsningen så er et GTX580 helt unødvendig uansett. Skal du ha større skjerm i fremtiden, med høyere oppløsning så er 2gb videominne langt bedre enn 1gb. 6950 kortet vil funke helt greit på ditt oppsett men GTX560ti korter passer nok bedre til den oppløsninga. 2GB videominne er liksom mest nødvendig på oppløsninger fra 1920x1200 og oppover. Så, for fremtiden med en større skjerm evt. så er 6950 kortet bedre, skal du ha den du har nå så er det fortsatt litt "overkill" med 6950 kortet på det systemet.

 

*edit* Vet du hva oppløsninga på selve skjermen er? Ikke hva du spiller på, men hva som er maks oppløsning?

Endret av kimosabi
Lenke til kommentar

Hehe, når tilogmed 6950 er overkill, så tyder det litt på at jeg har litt gammelt utstyr:).

 

Men jeg trur jeg faktisk bestiller det, så får jeg heller oppgradere hvis jeg virkelig får lysten på kvalitet litt senere. Alt er ihvertfall bedre enn nåværende Radeon 9200 SE ^^.

 

 

Maks oppløsning på skjermen er så meget som 1680 x 1050:)

 

 

 

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar

Radeon 9200 SE

 

Radeo... :dontgetit:

 

Neiforeff! Du kanke sitte der med et sånt kort. Du kan få et 4890 eller 8800GT av meg (fritt valg), og heller spare pengene til en større oppgradering senere. Send meg adressen din på PM, så sender jeg i posten uten at det koster deg et øre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Radeon 9200 SE

 

Radeo... :dontgetit:

 

Neiforeff! Du kanke sitte der med et sånt kort. Du kan få et 4890 eller 8800GT av meg (fritt valg), og heller spare pengene til en større oppgradering senere. Send meg adressen din på PM, så sender jeg i posten uten at det koster deg et øre.

 

Hehe, takker for tilbudet, men er desverre for sent nå! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...