Gå til innhold

Automatisk sletting av tomme bildetråder.


Anbefalte innlegg

Det er ganske mange som opretter bilder på Digit og fjerner bildet igjen. Så blir det liggende en tom, sperret tråd i forumet. Det er til tider mange av dem - nesten hver fjerde digit-tråd er en sperret tråd.

 

Kunne man enten få Digit-folket til å slutte å fjerne bilder*), eller at trådene, hvis det ikke er noen kommentarer i dem, rett og slett slettes i steden for å bare sperres. Det er nok bildekritikktråder i "siste 24t" fra før av, om det ikke i tillegg skal være en ekstra tredjedel med tomme tråder..

 

 

 

*) Bilder bør ikke fjernes - hverken nye eller gamle - et av poengene med å kreve opplasting er at bildene blir liggende på serveren, så de er der også senere, og det fungerer dårlig med brukere som "rydder opp" med å fjerne gamle bilder.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ganske mange som opretter bilder på Digit og fjerner bildet igjen. Så blir det liggende en tom, sperret tråd i forumet. Det er til tider mange av dem - nesten hver fjerde digit-tråd er en sperret tråd.

 

Kunne man enten få Digit-folket til å slutte å fjerne bilder*), eller at trådene, hvis det ikke er noen kommentarer i dem, rett og slett slettes i steden for å bare sperres. Det er nok bildekritikktråder i "siste 24t" fra før av, om det ikke i tillegg skal være en ekstra tredjedel med tomme tråder..

 

 

 

*) Bilder bør ikke fjernes - hverken nye eller gamle - et av poengene med å kreve opplasting er at bildene blir liggende på serveren, så de er der også senere, og det fungerer dårlig med brukere som "rydder opp" med å fjerne gamle bilder.

 

Man må ha full mulighet til å slette sine bilder. Her må dere finne en annen løsning. For å si det enkelt: Dette var ikke noe problem på gamle digit.

Lenke til kommentar

Man må ha full mulighet til å slette sine bilder. Her må dere finne en annen løsning. For å si det enkelt: Dette var ikke noe problem på gamle digit.

Nei, men der hadde man ikke stengte tråder i forumet. Hvis, som jeg foreslår, de stengte trådene blir slettet i stedet for stengt (i alle fall de som ikke hadde noen poster), så er problemet dermed løst. :)

 

For min del hadde det beste vært om man kunne utelate bildekritikken fra siste 24 timer-søket for fotoforumet - foretrekker heller å se bilder enn å se forumtråder for bilder - så da kan jeg like gjerne gå direkte til digit.no...

En smartere filtrering av siste 24t hadde vært digg - om jeg kunne spesifisert hvilke jeg ville se og hvilke jeg ville utelate - for eksempel "akam.no og underfora, men uten Bildekritikk Digit og uten Videokamera". :)

Lenke til kommentar

Litt av problemet har vært at vi ikke har hatt noen sperre mot filnavn alla ".jpg-masse-tekst-etter-extension", slik at folk har lastet opp, ikke fått sett bildet sitt og så fjernet det igjen. Det er nå rettet, slik at man må rette endelsen til .jpg (eller .jpeg) før opplasting.

Lenke til kommentar

Jeg synes det er flott at det er samkjørt med forumet - det betyr at om man kommenterer på et bilde dukker det opp i Mine Innlegg. Samtidig tar det for mye plass i Siste 24 timer, men om det hadde vært mulig å få skilt ut bildekritikken fra det, hadde alt vært perfekt. :)

 

Sikkert fint det :), men sletting av bilder må jeg kunne gjøre uten forbehold. Jeg anser det som meget viktig at jeg kan ha full kontroll over bildene jeg publiserer. Det innebærer også at jeg kan fjerne dem når det passer meg, uavhengig av hvilke grunn. Det er jo da dumt at det skal skape problemer for andre.

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke på noen måte at man kategorisk ikke skal slette bilder - jeg sier at man bør unngå å slette bilder. Jeg synes det vil være teit ovenfor alle de som har giddet å se, engasjere seg, bruke tid og gi tilbakemeldinger i en bildetråd at bildet bare forsvinner og slettes, så bildetråden forsvinner fra Digits bildekritikksider.

 

Men at man skal kunne slette dem hvis det er en eller annen spesiell grunn til det? Helt klart!

 

Jeg sier bare at man helst skal unngå det. :)

Lenke til kommentar

Jeg sier ikke på noen måte at man kategorisk ikke skal slette bilder - jeg sier at man bør unngå å slette bilder. Jeg synes det vil være teit ovenfor alle de som har giddet å se, engasjere seg, bruke tid og gi tilbakemeldinger i en bildetråd at bildet bare forsvinner og slettes, så bildetråden forsvinner fra Digits bildekritikksider.

 

Men at man skal kunne slette dem hvis det er en eller annen spesiell grunn til det? Helt klart!

 

Jeg sier bare at man helst skal unngå det. :)

 

Bildene blir stort sett historie for andre etter 2 dager. Det jeg ikke helt forstår er denne "bildetråden". Den har neppe heller noe interesse etter et par dager.

Lenke til kommentar

Jo jøss - interessant å ha et bildearkiv å søke og kikke i. Også morsomt med å ta opp gamle tråder og lese kommentarer senere. :)

 

Men - at 95% av trafikken nok er de første dagene, det kan jeg være enig i.

 

 

Her på akam, hvor man surfer i tråder etter siste tråd som fikk kommentar, i steden for siste tråd som ble opprettet, gjør at man kan ha diskusjoner som pågår i lang tid etter at tråden opprinnelig ble opprettet.

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...