Gå til innhold

[HTC Desire] Hvordan finne ut hvilke apps som bruker datatrafikk, og finnes det app for å forhindre databruk?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har en HTC Desire som jeg ser bruker datatrafikk uten at jeg kan finne ut hvor fra.

 

I norge er det tross alt ikke så viktig for prisen er ok, men nå som jeg var i trykia i 14 dager så brukte den automatsk 150-200kb hver dag.

Nå tenker dere at det er ingenting men når MB prisen er på 99 kr hos tele2 så blir det fort mye. betalte vel ca 280 for undekant av 3mb som ble brukt på de 14 dagene.

 

Så, hvordan kan jeg finne ut av hva som bruker denne trafikken?

Og finnes det evetuelt noen app som gjør at jeg kan stoppe trafikken(brannmur lignende)..

 

Takk for alle tips.

Endret av cyclo
Emnetittel forbedret
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meny, innstillinger, trådløst og nettverk, fjern haken ved mobilt nettverk., ev velg mobile nettverk og fjern haken ved roaming.

Tele2 er litt kjedelig fordi du må bruke roaming også i norge, og glemmer du å slå det av i utlandet...

 

Anbefaler også å gå inn på innstillinger, kontoer og synkronisering, og fjerne hakene ved automatisk synkronisering og bakgrunbsdata når du skal bruke mobilnett i utlandet. (+ bruk av opera mini).

 

Edit: det finnes også widgets for å toggle mobildata/synkronisering/roaming av og på, både ferdig installert på telefonen, og på market.

Endret av teitur
Lenke til kommentar

jeg bruker 3g watchdog i kombo med apndroid, da ser jeg hvor mye data jeg bruker og apndroid slipper igjennom mms selv om datatrafikk er av

og 3g watchdog kan skru av data ved hjelp av apndroid slik at du ikke overskrider den inkluderte datamengden din i mnd

Endret av Panzerhansa
Lenke til kommentar

yes...

Jeg har et sånt netverksmonitor.

Det var da med forbauselse jeg leste sms-en fra tele2 at jeg hadde oppnådd 80% av datatrafikken min den måneden.

Og monitoren viste under 3mb...

 

Men som sagt så etter at jeg ringte til tele2 for å få spesifikasjon på hvor mye og når datatrafikken ble brukt(trodde at det måtte være mye mer enn 3mb og at appen viste feil) at det viste seg det koster 99kr per MB i Tyrkia

Lenke til kommentar

Ikke bruk mobildata i utlandet, med mindre du har for mye penger.

 

Ikke stol 100% på apps som teller nettverksbruken din.

 

:thumbup:

 

lærte dette nå, og jeg trodde igrunn at jeg gjorde det men de få mengdene gjorde utslaget.

Nå er synderen funnet og skal nok ikek gjøre det igjen.

 

Må tilføye at det gikk mye på flymodus etter at jeg fikk sms fra tele2 hehe.

 

Et lite tips til dere som har smart tlf. og har behov for å ringe mye hjem mens dere er i utlandet.

 

SKYPE

 

Jeg tok og forhåndsbetalte 10$ og brukte skype til å ringe ut vie trådsløs nettverk.

De fleste ok hoteller idag har gratis tilgang til WLAN og da er det bare å bruke skype.

 

Å ringe til norge på fasttlf koster 14øre min og mobil i underkant av en krone.

Ganske mye biligere enn med GSM nettet hvis man først må ringe.

 

Kan ikke klage på samtalekvaliteten heller når linja er ok.

Endret av slimer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...