Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

hasj og nyreproblemer


Gjest medlem-16183

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-16183

Hallo. Jeg fikk en trist telefon nettopp. En god venn av meg er død, nyren sviktet. Han gikk regelmessig til dialyse på sykehuset.

 

Noen få dager før røyket vi hasj, en type som heter sorting som alle sier er skikkelig hard for lungene. Kan jeg ha bidratt til hans død?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...

Hallo. Jeg fikk en trist telefon nettopp. En god venn av meg er død, nyren sviktet. Han gikk regelmessig til dialyse på sykehuset.

 

Noen få dager før røyket vi hasj, en type som heter sorting som alle sier er skikkelig hard for lungene. Kan jeg ha bidratt til hans død?

 

Ja, mulig at du kan ha bidratt til hans død, spesielt hvis det var du som solgte ham dritten. Hvis det er tilfelle kan du også bli holdt ansvarlig for hans død.

 

G :)

Endret av Gaidaros
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Cannabis har ingen direkte effekt på nyrene, men kan føre til midlertidlig høyere blodtrykk/høyere puls som ikke er bra med tanke på væske i lungene (siden nyrene ikke kan fjerne overskudd av væske).

 

THC (det aktive stoffet i hasj) sekreteres hovedsaklig i feces, så burde ikke være noe problem der.

 

Tror uansett dette er direkte relatert til dialysen, og ikke hasj (selv om det langt i fra anbefales når man er på dialyse!). Å gå på dialyse innebærer stor fare. Kondolerer.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Gjest medlem-16183

Det høres svært usannsynlig ut. Ettersom han gikk regelmessig til dialyse på sykehuset så lå det nok dessverre i kortene. Ventet han på transplantasjon?

 

Nei, han ble ikke prioritert fordi han røyket og drakk.

 

Cannabis har ingen direkte effekt på nyrene, men kan føre til midlertidlig høyere blodtrykk/høyere puls som ikke er bra med tanke på væske i lungene (siden nyrene ikke kan fjerne overskudd av væske).

 

THC (det aktive stoffet i hasj) sekreteres hovedsaklig i feces, så burde ikke være noe problem der.

 

Tror uansett dette er direkte relatert til dialysen, og ikke hasj (selv om det langt i fra anbefales når man er på dialyse!). Å gå på dialyse innebærer stor fare. Kondolerer.

 

takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...