Gå til innhold

Mobil: Rettigheter ved kjøp av mobil med feil


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Forledendag kjøpte jeg en HTC mobil u/abb. Et irritasjonsmoment med denne er noen løse volumtaster.

 

Dette har jeg tenkt å klage på, men lurer på hvilke rettigheter jeg har. Kjøpte telefonen på Elkjøp. Kan jeg kreve ny?

 

Tenker meg at de vil sende inn den jeg har kjøpt, men jeg mener det blir for dumt å skulle sende inn en tlf på verksted som jeg kjøpte noen få dager tidligere.

Telefonen inneholdt jo feilen når jeg mottok den.

 

Takk for hjelp!

Endret av martin9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

DOA=dead on arrival, da må mobilen og ALT av utstyr innleveres tilbake. Eske+kabler+manualer+batteriet+øreproppene OSV.

--

 

Elkjøp har ikke 7 dager DOA tid på alt sammen nei, dette er veldig variabelt.

Noen merker har lengre DOA tid, noen merker har IKKE noe som heter DOA.

HTC har DOA, så bare lever tilbake asap.

 

Dette er å regne som GOODWILL fra leverandøren\elkjøp.

Lenke til kommentar

Det er ikke opp til oss, så ta med deg telefonen og absolutt alt av tilbehøret til elkjøpen der du kjøpte den, og be dem se på saken.

 

Sammenlign med utstillingsmodellen, er den bedre enn din så bytter de den kanskje, hvis den er akkurat like slarkete så er det slik telefonene er.

 

 

Eneste du har krav på er reparasjon, men DOA er noe som tilbys av enkelte leverandører på helt nye telefoner. Så hør med dem så fort som mulig..

Endret av SvennAndre
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...