Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

LANGvarig forkjørelse/Influensa...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gå til lege må nå være bud nummer en.

 

Ting som hjelper mot sår hals er sitron, slik man kjøper på dagligvarebutikken i små gule flasker. En flaske skal vare en stund, jeg bruker bare noen sprut hver dag. Ikke bland det ut. Du blir ikke sur i magen av dette.

 

Spis honning.

 

Skyll nesen/bihulene med saltvann. Kan lage selv, 0,9% koksalt. Jeg bruker å koke vannet. Bedre med litt for mye salt enn for lite.

 

"Bruk temperert vann fra springen (35-37 grader). Dette vannet er mer enn rent nok, for i nesen er det alltid rikelig med bakterier. Tilsett en toppet spiseskje salt eller havsalt til en liter vann og rør godt rundt til alt er løst opp." Link

Endret av ^fmj
Lenke til kommentar

Virker som du har en alvorlig infeksjon. Til tiden å dømme er det kanskje mononukleose (kyssesyken), men det er ren speskulasjon fra min side for dette kan godt ha andre kilder. En lege vil kunne ta blodprøver som kan bekrefte eller avkrefte dette. Du burde få lehe til å sjekke deg for 3 uker er ganske lenge å gå med dette.

 

Du bør passe på å drikke nok vann for ikke å bli dehydret, spise sunt og spesielt næringsrikt siden man ofte får nedsatt matlyst ved infeksjon. Vær forsiktig med raske karbohydrater, da dette direkte mater mikroorganismene p.g.a forhøyet blodsukker.

 

Ta store doser med C-vitamin, det vil korte ned tiden du har infeksjonen.

Lenke til kommentar

Jeg har hatt monokulose tidligere, så det er utelukket. men du har helt rett, det er veldig likt, sett bort i fra at jeg da hadde streptokokker i tillegg, noe jeg ikke har nå.

 

Spiser sunt og friskt: Mye fisk, grønnsaker, poteter osv. tar også multiplex(vitaminer, mineraler, antioxidanter og omega-3)Drukket mye ren appelsinjuice og pretuval(c-vitamin) de siste par ukene. Har ikke hjulpet enda..

 

Kanskje jeg burde få tatt en prøve hos legen..

 

takker for svar :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...