Gå til innhold

Folie til touch-screen?


Anbefalte innlegg

Hei.

Har nylig kjøpt et Sony trv80 og er så langt svært fornøyd. Kvaliteten på opptakene er rimelig god selv i "vanlig" innendørsbelysning.

 

Eneste ulempen er dette med touch-screen. Det blir fort flekker på skjermen når jeg bruker fingrene og det er litt fiklete å måtte bruke stylus-pennen som følger med.

 

Jeg så noe på ett eller annet forum om å kjøpe en plastfolie til å legge på skjermen. Dermed kan en bruke fingrene så mye en vil og bare bytte ut folien når den blir for skitten. Problemet er at jeg har glemt hvilket forum jeg så dette i og hvor en eventuelt kan få kjøpt slik folie til en 3,5" skjerm.

 

Er det noen som vet noe om dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Kontaktpapir er kanskje en god ide, men jeg også er litt bekymret for eventuelle limrester på skjermen. Men jeg har jo sett at f.eks på mobiltelefoner, pdaer, mm så er der gjerne en folie som dekker skjermen når apparatet er nytt. Denne er bare å rive av og den setter ingen limrester på skjermen.

 

Finnes det med andre ord en spesiell folie som har lite lim og hvor kan den eventuelt skaffes?

 

Hvilken type/merke/tykkelse har du brukt, FARGERIK?

Lenke til kommentar

Har brukt foliefilm (for PDA) i lengre tid på PDA, videokamera og digitalt fotoapparat. Det er absolutt det beste man kan bruke. Jeg har ikke touch-screen LCD på mitt kamera, men bruker det uansett for å unngå iriterende riper.

 

Folien har ikke lim, men "suger" seg fast til flaten ved vakum. Den sitter godt og synes nesten ikke hvis man er nøye med tilklippingen. Lett å fjerne også, ved å ta tak i et hjørne på folien.

Lenke til kommentar
Har brukt foliefilm (for PDA) i lengre tid på PDA, videokamera og digitalt fotoapparat. Det er absolutt det beste man kan bruke. Jeg har ikke touch-screen LCD på mitt kamera, men bruker det uansett for å unngå iriterende riper.

 

Hei Terje D

 

Kor får du kjøpt slik film?

Lenke til kommentar

Hei.

Fikk pakken med Screenshield i dag fra idedata (bestilte i går kl 16.00, bra!). Jeg hadde bestilt for Casio E-200/HPJournada 560

 

http://www.idedata.no/butikk/produkt.asp?P...06F&M=&ID=&KID=

 

og ved litt trimming på bredden med en saks passet de perfekt til min 3,5" skjerm (Sony TRV80). Problemet med fettflekker på skjermen er løst en gang for alle! :yes::yes::yes:

 

Og til "havkol": Der var 6 folier pluss en pusseklut i pakken.

Betalte kr 112,- inkl.mva og frakt

Lenke til kommentar

Jeg forstår ikke problemet.Jeg har brukt touch screen i alle år på jobben og har selv TRV80 men har aldri fått noen merker på skjermen.Jeg bruker bare tuppen av neglen,men jeg forstår at det kan bli merker hvis man biter negler og alltid er fettete på fingrene,men gjør det noe det er jo bare å tørke av.Uansett hva man klistrer på så vil jo fettmerkene komme.Er veldig fornøyd med meny på skjermen,forstår ikke at det får negativ omtale i div tester.

Lenke til kommentar

Hei.

Det var da voldsomt, Morten B. Det er vel enklere å bare rive av en folie når fingermerkene blir for mange enn å måtte begynne med pussefille og rensemiddel? Dessuten er du bedre beskyttet mot riper i skjermen. Trives du med å gjøre det på den andre måten så er det OK for meg. Jeg er i hvert fall veldig fornøyd med bruk av skjermfolie. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...