Gå til innhold

– Windows 8 vil også takle eldre PC-er


Anbefalte innlegg

Høres ut som om du burde skifte ut skriveren din :p

 

Den ble skiftet da den slutte å virke.

poenget var å få frem at man blir påtvunget ekstra kostnader ved nyinnkjøp eller oppgraderinger.

 

På den en siden bytter man ut systemet fordi det ikke sikker nokk .

Det kan også skje fordi noe går i stykker/ slutter å fungere.

videre så kan man bli påtvunget til å bytte ut hele pcen fordi man ikke får tak i reserve deler

( tilkoblinger og kontakter er jo ganske typisk ting som endres ).

 

når man så skal bruke resten av utstyret sitt så mangle man drivere eller at tilkoblingene passer ikke

 

Da ender man opp med å måtte kaste fult brukbart utstyr bare fordi det er definer som for gammel.

Noe av utstyre som enkelte bedrifter bruke skal etter deres utsagn vær uerstattelig .

Det har jeg hetet fra et utsagn som kom frem undre tv seien "under kover boss Norge"

 

 

jeg mer at det er feil å si at man bare " har lov til " å bruke det i 5 år for da er det for gammel til tros for at det funger slik det skal

Det har før vær noen klager fra dem som tar miljøet på alvor ,over at alt for mange kastet de fukt brukbare skjermen sine kun fordi de hadde lyst på noe nytt

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var utrolig fort Windows skulle oppdatere OSene etter vista?? o.O For min del så er Windows 7 perfekt :D

 

Windows Vista var unntaket, det tok lengre tid enn hva som har vært vanlig. Windows8 føyer seg bare inn i den normale 3år per Windows utgivelse syklusen.

 

 

Fordelen med Windows slik som jeg ser det er den brede støtten for både maskinvare og programvare, det er rett og slett enklere å finne programvare og maskinvare som støttes fult ut. Samtidig så kan du bedrive alt fra musikk og videoredigering, til spilling og bare enkel dokument og Internett bruk uten noen større problemer.

 

Andre operativsystemer, deriblant både Mac OS X og Linux distribusjoner som blant annet Ubuntu byr ofte på problemer om du har et bredt spektrum av maskinvare eller programvare behov og brukermønster.

 

 

Jeg vil ikke si at Windows7 på noen som helst måte er et perfekt operativsystem. Langt ifra! Men det er utrolig allsidig og det er større sannsynlighet at Windows7 vil kunne tilfredsstille sluttbrukere som ikke har spesifikke programvare og maskinvare behov som passer innunder Apple eller Linux maskinvare og programvare.

 

Selv foretrekker jeg Mac OS X på mine bærbare maskiner som brukes til websurfing, video og dokumenter osv.. Mens på mine stasjonære hvor det er snakk om et langt bredere spektrum av maskinvare og ikke minst hvor jeg har et bredt bruksbehov hvor blant annet alt fra spilling, video og musikkredigering osv kommer inn i bildet så passer og fungerer Windows7 rett og slett bedre på grunn av at jeg kan utføre stort sett alt jeg ønsker i ett og samme operativsystem.

 

Skal si meg ganske enig i det du skriver her :)

Og det du sier om at Windows 7 fungerer bedre pga kan utføre alt i ett og samme operativ system er så rett. Blir utrolig lei av at folk sier at MÅ ha MAC og OSX om skal redigere musikk eller video..

Windows fungerer rått til alt :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...