Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Du kan jo gå inn på bildene dine å se gjennomsnitt og hvor mange som har vurdert bildet ditt. Når det gjelder utvelgelse av mest populære bilder, vil man alltid kunne diskutere hvordan man kan gjøre det mest rettferdig. Nå står det ikke om livet heller da :). Etter å ha prøvd en tid, kan man sikkert finne gode argumenter for å gjøre det annerledes, men pr. i dag blir det bare synsing. Om ingen har gode erfaringer fra andre tilsvarende nettsteder.

Her går det unna - jeg har vært borte noen dager, og nå står infoen der når jeg går inn på bildet. Jeg selv ville hatt det under hvert bilde i oversikten også.

 

Jeg tror dog at denne poengberegningen vil skape mye spørsmål og forvirring - men la oss kjøre dette en stund og se på reaksjonene.

 

Nøyaktig hva jeg har sagt tidligere i dag, utregningen som benyttes - selv om den kanskje er mer rettferdig enn et rent snitt - er så lite intuitiv at det lett skapes forvirring. Nå har admin sagt at en forklaring skal inn på infosiden, så det er mulig man fort skjønner opplegget.

 

For min del tror jeg de nye feltene med antall poenggivere og gjennomsnitt vil bli et like bra eller bedre verktøy, det er nemlig en naturlov at de som kommenterer mye får mye tilbake - og følgelig får mye poeng og ofte sine bilder på forsiden. Vi andre kan se på hva de som tross alt gir poeng gir, og sammenligne med andre om vi vil. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ser jo forøvrig også at det jeg spådde ville skje har skjedd, det er til stor del de samme bildene som er mest sett som også samler flest poeng - naturlig nok. Resultatet er da at det er de samme bildene som er "mest sett" og "best likt", og følgelig "fyller" begge radene på forsiden. Et rent snitt som utplukkingskriterium for "best likt" tror jeg ville gjort at også gode bilder med noe færre visninger ville hatt sjansen til å havne på forsiden.

 

Men jeg er enig i at man får høste litt erfaringer før man feller dommen over opplegget, det kan jo forandre seg noe når "resten" er over på ny plattform også.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...