Gå til innhold

Tror du VG fabrikerer historier?


Scorpion88

  

22 stemmer

  1. 1. Tror du VG fabrikerer historier?

    • Ja
      8
    • Nei
      8
    • Vet ikke
      6


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+56132

Kan se ut til at det er noe merkelig med serveren til VG.

 

Eller at TS leker en tragisk lek med oss som jeg er overhodet ikke interessert i å leke.

 

Edit: Jeg har nå fått bevis på at artikkelen faktisk eksisterer.

Endret av Slettet+56132
Lenke til kommentar

Kan se ut til at det er noe merkelig med serveren til VG.

 

Eller at TS leker en tragisk lek med oss som jeg er overhodet ikke interessert i å leke.

Med tanke på at andre i tråden har fått opp artikkelen så virker vel ikke det spesielt sannsynlig.

Liker du ikke tråden er det bare å ikke lese.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Kan se ut til at det er noe merkelig med serveren til VG.

 

Eller at TS leker en tragisk lek med oss som jeg er overhodet ikke interessert i å leke.

Med tanke på at andre i tråden har fått opp artikkelen så virker vel ikke det spesielt sannsynlig.

Liker du ikke tråden er det bare å ikke lese.

 

Jeg fikk ikke opp den artikkelen som TS tok ett bilde av, da kom det sånn "Denne artikkelen er ikke tilgjengelig.". Så bare trykk på den blå lenken selv du så ser du hva som skjer!

 

Jeg hverken diskuterer mot eller anklager noen uten bevis, når det faktisk var en reell fare for at den artikkelen ikke eksisterte.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Kanskje VG har slettet den gamle artikkelen, nå som de har publisert den andre på forsiden.

 

Det jeg tror som har hendt er at det er to forskjellige skribenter, der den ene skribenten skrev om saken rundt det reelle tidspunktet, så har den andre skribenten også skrivet om saken i etterkant uvitende om at en annen skribent i VG har allerede skrevet om saken tidligere. Det kan være at skribenten har produsert lite idag, men så har skribenten skjønt at en annen skribent har allerede skrevet om saken derfor ble artikkelen trukket tilbake.

 

Årsaken her er dårlig koordinering og kommunikasjon mellom skribentene. Og det som er grunnen til at artiklene var ulike var at de kanskje siterte en større artikkel og har tolket den ulikt, derfor ble artikkelen ulik, fordi de tok ikke med alt i den større artikkelen og vekt la den ulikt.

Lenke til kommentar

Det er da klart at VG har betalt Scorpion88 for å lage denne tråden. På den måten vil folk som ser dette bli interessert i hva VG driver med, å dermed følge med på avisa/nettsiden deres skriver å gjør. Smart Gratis reklame :O

Selv ikke tulleposten din gir mening :<

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nei, jeg tror ikke VG fabrikerer historier. Rent generelt vet jeg at norsk presse fokuserer på hva som er sant. Der norske aviser tidvis tabber seg ut er når de er uforsiktige med hvilke kilder de stoler på.

 

VG liker blant annet å skrive om konflikter rundt Top Gear. Og da bruker de gjerne Daily Mail som kilde. Å bruke Daily Mail som kilde i saker om Jeremy Clarkson er som å bruke en Hamas-avis som kilde om Israel.

 

Men det er slik pressen tidvis fungerer.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...