Gå til innhold

Kommer det noe bedre enn gtx 590/6990 i år?


Rairai

Anbefalte innlegg

Tenkte oppgradere hardware i år, mest pga bf3 og skyrim. Noe nyheter om bedre kort nærmere slutten av året?

 

Hardwaren min nå er i signaturen, tenkte kun bytte å ut grafikkortet, har nå kun en single 295 gtx fordi det andre tok kvelden..

 

 

Tenkte at hvis det kommer et bedre single-gpukort enn 580'en så kan det kanskje sli'es så det blir bedre enn ett 590?

 

Ellers hadde det kanskje vært smart å gå for et 590/6990 og sli/cf det i fremtiden når jeg får et til kort av samme type, billigere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+3165

De fleste spekulasjonene og ryktene går på at det kommer high end fra Nvidia og AMD på nyåret 2012.

Tror nok du fint greier å dra det som er av spill (inkludert kommende titler) med singel GTX570, så lenge du spiller på kun 1 skjerm.

 

Noen voldsomme flerkortsløsninger er veldig unødvendig til en skjerm idag, så slipper du ting som microstuttering, økt effektforbruk, varme og støy.

Lenke til kommentar

Er det ærlig talt et spill bortsett fra Crysis og Metro 2033 du ikke klarer å spille på maks med et GTX 295? :O

 

Skaleringen fra to til tre eller fire kort i SLI og Crossfire er såpass elendig at tre GTX 580 SLI er en langt bedre løsning enn to GTX 590, eller tre HD 6970 om du går AMD. Nvidia har bare fått flere og flere problemer siden GTX 480 ble lansert virker det som.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Er det ærlig talt et spill bortsett fra Crysis og Metro 2033 du ikke klarer å spille på maks med et GTX 295? :O

 

Skaleringen fra to til tre eller fire kort i SLI og Crossfire er såpass elendig at tre GTX 580 SLI er en langt bedre løsning enn to GTX 590, eller tre HD 6970 om du går AMD. Nvidia har bare fått flere og flere problemer siden GTX 480 ble lansert virker det som.

BF3 krever DX11, så han må oppgradere :-)

 

Skaleringen i SLI og Crossfire er trist, sett bortifra enkelte modeller (GTX 460).

Lenke til kommentar

Er det ærlig talt et spill bortsett fra Crysis og Metro 2033 du ikke klarer å spille på maks med et GTX 295? :O

 

Skaleringen fra to til tre eller fire kort i SLI og Crossfire er såpass elendig at tre GTX 580 SLI er en langt bedre løsning enn to GTX 590, eller tre HD 6970 om du går AMD. Nvidia har bare fått flere og flere problemer siden GTX 480 ble lansert virker det som.

BF3 krever DX11, så han må oppgradere :-)

 

Skaleringen i SLI og Crossfire er trist, sett bortifra enkelte modeller (GTX 460).

Frostbite 2 is primarily developed for DX11. XP & DX9 is _not_ supported

DX11 er bakoverkompatibel med DX10, de funksjonene som ikke støttes i dx10 får man ikke valgt. BF3 støttes ikke på windows XP, men du kan definitivt kjøre det i dx10. DX10/DX11 kjører som DX8.1/DX9, begge har legacy support.

 

Skaleringen til GTX 590 er rundt 90%. Alle GTX 400- og GTX 500-kortene har fantastisk skalering i SLI gitt nok CPU-tid, les anmeldelser om igjen.

 

Skaleringen til Crossfire var ganske elendig med HD 5000-serien, men HD 4000-serien var grei og HD 6000-serien skalerer gjennomsnittlig 80-100%, igjen få dine fakta rett.

 

HD 6950 crossfire review, skroll ned til 2560x1600 så slipper man å måtte ta med CPU-flaskehalser i beregningen.

 

GTX 580 SLI review, igjen er det kun 2560x1600 som er interessant fordi CPU blir en flaskehals på 1920x1080.

 

Skaleringen i Crossfire og SLI i dag er meget god, problemet er at det er veldig få spill som har nytte av dette på 1920x1080.

Endret av arni90
Lenke til kommentar

Er det ærlig talt et spill bortsett fra Crysis og Metro 2033 du ikke klarer å spille på maks med et GTX 295? :O

 

Skaleringen fra to til tre eller fire kort i SLI og Crossfire er såpass elendig at tre GTX 580 SLI er en langt bedre løsning enn to GTX 590, eller tre HD 6970 om du går AMD. Nvidia har bare fått flere og flere problemer siden GTX 480 ble lansert virker det som.

 

Klarer og klarer, det blir vel et definisjonsspørsmål :) Bruker en skjerm på 1920x1080, men ønsker å kunne kjøre alt på konstant fps på over 100, med alt på maks med unntak av AA, det er derfor jeg tenker at jeg like greit kjører på med det beste, og oppgraderer sjeldent på grunn av det (som når jeg kjøpte 295 når den var ny, for en god stund siden)

 

Jeg får vel kanskje vente litt å se an hva som dukker opp, ender antageligvis opp med 590 pga liten prisdiff mellom den og 580, har ikke hatt særlige problem med microstuttering med unntak av noen tilfeller, med eldre drivere

 

Effektforbruk varme og støy bryr jeg meg ikke så mye om, kjøpte ikke 1200wattern for ingenting :)

 

kom på en ting, jeg kan dedikere psysx til 295'en uansett hva jeg går for, da får jeg kanskje enda mer ut av det skjermkortet jeg ender med å kjøpe?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Har testet litt selv med dedikert kort til physx, riktig nok ikke en kraftklump som gtx295, men det var minimal forskjellen og iallefall ingen forskjell jeg greide å se med det blottet øyet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...