Gå til innhold

Handle hos netonnet: Risikosport eller -?


Anbefalte innlegg

I nøden eter Fanden fluer, og jeg vurderer (kanskje også bruker) leverandører jeg vanligvis holder meg godt unna. Nå gjelder det netonnet, såvidt jeg kan se gir brukererfaringene et mildt sagt sammensatt bilde.

 

Så lenge de har varene tilgjengelig, og alt funker, virker folk noenlunde godt fornøyde. Straks det er kluss, blir tonen en helt annen: Det kan virke som om firmaet har gjort en viss form for boksepushing til ekstremsport: Går det så går det, svikter noe, bad luck. Det hjelper nok heller ikke særlig at det meste skjer fra Sverige.

 

Det virker også som om tilbakemeldinger, sporing etc ikke er all verden, og dermed blir spørsmålet mitt: Er det vits i å ta risikoen med å handle dyrere varer et sånt sted? Helt billige ting er det jo ikke så farlig med, men f.eks. en pc.

 

For min del, er jeg tilbøyelig til å mene at dårlig oppfølgingssystem i seg sjøl kan være grunn til å sjalte ut en leverandør. Bra oppfølging er på den andre sida for meg et stort pluss: Jeg hadde f.eks. nylig et tilfelle der support hos Komplett var langt bedre enn tilsvarende hos importøren/produsenten, HTC. Da synes jeg butikken har bestått testen.

 

Erfaringer/synspunkter på netonnet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bestilt varer derfra et par ganger og det har vært helt greit. Hadde også et par spørsmål om BIOS-versjon på et HK. De visste ikke hvilken versjon det var, men svarte greit både på telefon og epost. De har også relativt billig frakt, tror jeg måtte ut med kr 79 for noe jeg bestilte derfra igår. Og som Elkjøp elsker å si - det er dumt å betale for mye.

Lenke til kommentar

Har handlet der 2 ganger som var en god erfaring.

 

Det som er negativt med NetonNet er at de ikke gjør ordrehistorikken for kundene tilgjengelig. Jeg mailet dem om dette i februar 2010 og fikk til svar at dette var noe som var på gang. Nå 17 måneder senere er det ennå ikke kommet på plass. Man får papirfaktura med forsendelsen, og ordrebekreftelse på mail. Ved en evt. reklamasjon så må man ha orden i sysakene for å ha dokumentasjon for dette. Jeg liker ikke at NetonNet ennå ikke har fått orden på historikken, så det blir nok kun småting jeg evt. handler der før dette er på plass.

Endret av -alias-
Lenke til kommentar

Bra å høre - det betyr at det ikke burde være noen store betenkeligheter for meg å kjøpe en Asus PC derfra. Dette er litt viktig, fordi jeg har ikke tid og ork til å krangle hvis det blir noe kluss - samtidig er det _en_ enhet, som skal komme i forsegla forpakning, fra en produsent (Asus) som jeg aldri har hatt trøbbel med hittil.

 

(Og det som ofte gir kluss, Windows-drivere og sånt, er uinteressant for meg - den skal kjøre Linux native.)

Lenke til kommentar

Med unntak at jeg savner mulighet til å finne tidligere ordre og lignende på mitt brukernavn, samt at de noen ganger ikke har sendt meg pakkesporing, er jeg fornøyd med Netonnet.

 

Kjøpte blant annet et hardiskkabinett der som ikke svarte til beskrivelsen, og etter et par mail frem og tilbake med support som prøvde å finne en løsning på problemene, fikk jeg tilsendt en ferdigbetalt fraktseddel på mail.

Sendte produktet i retur, fikk beskjed om at det kunne gå litt ekstra tid siden det skulle tollbehandles i Oslo, og så fikk jeg pengene inn på konto igjen.

 

Så har ikke hatt noe problemer jeg ihvertfall.

Lenke til kommentar

Jeg har handlet der flere ganger men aldri hatt noe som må sendes i retur så jeg er forsåvidt fornøyd med pakke og sendetid. Dog har jeg to bekjente som begge har hatt veldig store problemer med de så snart noe gikk galt med mobiltelefon de har kjøpt der. Handler derfor bare der hvis jeg "må" og ikke finner varen en annen plass.

Lenke til kommentar

Positiv erfaring derfra også.

 

Eneste har vært et kamera jeg kjøpte som ikke virket(produsentfeil dog, ikke netonnet sin skyld), men de sendte en fraktelapp til meg så fikk den reparert gratis.

 

Ellers bestilte jeg en skjerm men de hadde ikke sendt den på 2 uker, sendte mail med spørsmål hva de holdt på med, ble sendt dagen etter.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Begge mine kjøp fra Netonnet har endt med tragedie. Handlet for totalt 10-12000 og begge har endt hos Forbrukerrådet, hvor siste sak fremdeles er pågående.

 

Ser at driftsresultatet til Netonnet har vært i minus (i allefall for 2 år), så da er det typisk at butikkene strammer inn på service. Desverre vet de ikke at dette heter å skyte seg selv i leggen.

 

Mitt råd: Ikke kjøp annet enn billige ting hos denne butikken.

 

 

PS: Netonnet er en norsk avdeling av utenlandsk foretak - Netonnet AB. Servicen er heldekkende svensk, og de ansatte har etter min erfaring ikke like god peiling på norske lover, slik som en rekke norsk nettbutikker. Sier seg forsåvidt selv at det da blir lettere komplikasjoner, klager og problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...