Gå til innhold

Da var det på tide å kjøpe ny pc !


Anbefalte innlegg

OK gutter og jenter, endelig har jeg gjort ferdig sommerjobben og skal invistere i en ganske heftig gaming pc :dribble: Dette blir min første "build", og er ganske usikker på hva som passer og hva som ikke fynker. Kan en god del om hardware generelt, men er en del jeg ikke har peiling på. :whistle: Skal brukes generelt til gaming og ønsker jo mest mulig ytelse for penga :D

 

Jeg lurer først å fremst på om dette er en god maskin for pengene, eller om jeg gjerne skulle tatt noen andre valg. Har valgt å ikke inkludere tastatur, mus og skjerm siden dette er mer tilbehør som jeg tar litt senere. Tanken er at denne skal se noe slik ut:

 

-ASUS P8Z68-V PRO, Socket-1155

-Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz 8GB CL9(ikke helt sikker, kan ikke så mye om minne)

-MSI GeForce GTX 570 1280MB PhysX(digger 580 men er en smule dyrt)

-Corsair H60 Hydro Series CPU Kjøler

-Intel® Core™ i5-2500K Processor

-Corsair Graphite 600T Midi Tower Hvit(bare et forslag, men virker god nok for meg)

-Western Digital Caviar® Green™ 2TB

-Corsair HX 650W PSU

 

ender opp med ca 10k på komplett.no(evt. forslag på andre butikker?)

 

 

Takker på forhånd for alle svar :dribble:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Heisann :)

 

Minnebrikkene, finn dem billigste du kan. For hastigheten har lite å si, det samme har kjøleelementene som henger på en del av dem da brikkene ikke blir varme :)

 

 

WD Green 2tb disken bytter du ut med enten 2 stk samsung spinpoint f3 eller WD Black 2Tb.

Da disse diskene er dem beste i sine klasser :)

 

Skal du ikke ha SSD ?

Lenke til kommentar

Ser veldig bra ut! Kanskje litt sprekere PSU for framtidige oppgraderinger? 750W er anbefalt viss du skal kjøre SLI, mulig 800W viss du i tillegg skal klokke. Forskjellen mellom CL9 og CL8 er i real life veeldig liten. Har du vurdert andre nettbutikker? På meg virker det som om du kan spare litt der, pluss litt anna utvalg. Dustin har f.eks ein spenstig Asus GTX570 med trippelslotkjøling på tilbud, pluss gode priser på XFX PSU'er.

Endret av Ed Hunter
Lenke til kommentar

Heisann :)

 

Minnebrikkene, finn dem billigste du kan. For hastigheten har lite å si, det samme har kjøleelementene som henger på en del av dem da brikkene ikke blir varme :)

 

 

WD Green 2tb disken bytter du ut med enten 2 stk samsung spinpoint f3 eller WD Black 2Tb.

Da disse diskene er dem beste i sine klasser :)

 

Skal du ikke ha SSD ?

Det hørtes jo ganske smart ut, får ve bytte dem med noen andre :D Tenker litt på ssd, men forstår ikke hele greia, skal du bare installere operativsystem, eller skal de bruks til mer en det?

 

Takker for godt innspill ! :thumbup:

 

Ser veldig bra ut! Kanskje litt sprekere PSU for framtidige oppgraderinger? 750W er anbefalt viss du skal kjøre SLI, mulig 800W viss du i tillegg skal klokke. Forskjellen mellom CL9 og CL8 er i real life veeldig liten. Har du vurdert andre nettbutikker? På meg virker det som om du kan spare litt der, pluss litt anna utvalg. Dustin har f.eks ein spenstig Asus GTX570 med trippelslotkjøling på tilbud, pluss gode priser på XFX PSU'er.

Ja har tenkt på en litt heftigere PSU, men også der har jeg liten peiling :innocent: Kommer nok til å kjøre SLI en eller annen gang så da blir det vel en annen PSU med litt mer futt i :D tenkte å overklokke også, siden jeg også invisterer i en h60.

 

komplett ble bare brukt som utgangspungt og for å få et prisoverslag, er ganske sikker på at dustinhome gir meg bedre priser :new_woot: Så på asus sin gtx570, men er litt svak for Twin Frozr 3 :love: En XFX PSU skal vurderes sterkt !

 

Takk for godt svar på mye av det jeg lurte på ;)

Lenke til kommentar

Kan lage en liste til deg på dustinhome.no for 10k kroner :)

 

 

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK

CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

ASUS P8Z68-V Z68 S-1155 ATX

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ (4X2GB)

OCZ AGILITY 3 2.5" 60GB SSD SATA/600 MLC

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI

CORSAIR H60 HYDRO SERIES LIQUID COOLING S-1155/1156/1366/AM3

 

 

Totalkostnad inklusive moms og frakt 9 370,00 kr

 

Som du ser så klarte å jeg å få inn den beste 60GB SSDen som er ute på markedet.

Å en bedre PSU :)

Endret av sveibuen
Lenke til kommentar
Så på asus sin gtx570, men er litt svak for Twin Frozr 3

Da skal du vita at twin frozr 3 kjøleren bråker noe helt vanvittig under load(når vifta når en 40 - 50+%), jeg angrer en god del på mitt kjøp der(overdøver spill når jeg har et lukket headset på). Twin frozr 2 skal visst være noe mindre bråkete.

Lenke til kommentar

Kan lage en liste til deg på dustinhome.no for 10k kroner :)

 

 

FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3 BLACK

CORSAIR HX 750W ATX12V 2.2 / EPS12V

ASUS P8Z68-V Z68 S-1155 ATX

INTEL CORE I5 2500K 3.30GHZ 6MB S-1155

CORSAIR 8GB DDR3 XMS3 INTEL I5/I7 PC10666 1333MHZ (4X2GB)

OCZ AGILITY 3 2.5" 60GB SSD SATA/600 MLC

SAMSUNG SPINPOINT F3 1TB SATA/300 7200RPM 32MB

ASUS GEFORCE GTX 570 DIRECTCU II 1280MB PCI-E DVI/HDMI

CORSAIR H60 HYDRO SERIES LIQUID COOLING S-1155/1156/1366/AM3

 

 

Totalkostnad inklusive moms og frakt 9 370,00 kr

 

Som du ser så klarte å jeg å få inn den beste 60GB SSDen som er ute på markedet.

Å en bedre PSU :)

Den likte jeg! Tror nok du klarte å forandre på eksempelet mitt til drømmenmaskinen :D takker for den og tror jeg kjøper den så snart jeg får pengene, gleder meg kraftig til å begynne å bygge :dribble: Takker!

 

Så på asus sin gtx570, men er litt svak for Twin Frozr 3

Da skal du vita at twin frozr 3 kjøleren bråker noe helt vanvittig under load(når vifta når en 40 - 50+%), jeg angrer en god del på mitt kjøp der(overdøver spill når jeg har et lukket headset på). Twin frozr 2 skal visst være noe mindre bråkete.

Såpass ja, da blir det nok heller Asus på meg. :roll: Syns fortsatt den ser konge ut, men satser heller på funksjon foran utseende. Liker heller ikke når ting bråker, slik som den 2 år gamle acer laptopen min. :nei: Takker for svar :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...