Gå til innhold

H70 + 800D og stock cpu frekvens i7 2600K


Anbefalte innlegg

MASKINVARE:

---------------------------------------------------

-Intel Core i7 Quad Processor i7-2600K

-Corsair Obsidian 800D Big Tower Sort

-Corsair H70 Hydro Series CPU Kjøler

-ASUS GeForce GTX 580 1536MB PhysX CUDA

-ASUS Sabertooth P67, Socket-1155

-Corsair Vengeance? DDR3 1600MHz 8GB CL8

-Har også 4 stk Harddisker

---------------------------------------------------

Kjørte den Intel Burn test greia i ca 2 min på maximum og 128 threads. Litt lite snøring på detta, men så ut som hardeste testen. veit ikke hvor lenge man skal kjøre en sånn test, men ser dissa temeraturene nogenlunde greie ut? Det er ikke overklokka noe her. Kan det gjøres eller vil det da skyte i været på temp fronten?

 

(Føler muligens jeg kløna litt når jeg klinte på kjølepasta da jeg satte sammen maskina. tok kansje litt mye også. )

post-121949-0-56563000-1310208769_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var litt vel varmt med stock hastighet, sjekk om du har deaktiver vifte kontrollene i bios og etterstram kjøleblokka.

 

Ang kjølepasta, regner med du har fjernet det som allerede var påført ifra fabrikk?

 

 

liker konseptet med at man får varmen effektivt ut av kabinettet og at det blir både ryddigere og bedre plass rundt cpu\ram, men er selv heller ikke direkte fornøyd med h70. Mulig det blir innkjøp av en h100 etterhvert.

Lenke til kommentar

Montert så den suger fra utsiden og inn i kabinettet. Jeg tok vekk den pastaen som var der fra før, men tror kansje det blei litt for mye, er det bedre med for lite eller for mye? veit det skal være akkurat, men somregel får jeg aldri ting jeg gjør akkurat ;)

 

Strammer jeg mer nå så krøller jeg hovedkortet rundt prosessorn. Så den skal være grei, har prøvd å stramme jevnt og ser RPM fra noen vifter i BIOS. Ser ut som det er ok også.

 

 

Får prøve en gang til med nikotin plaster og en arbeids pils å se åssen det går.

Lenke til kommentar

Du har definitivt feilmontert. Det var ikke et sjakktrekk å fjerne kjølepastaen som fulgte med, da denne er blandt de beste på internasjonalt marked og du får ikke tak noe som er så bra i Norge engang.

 

Det er også bedre med for lite enn for mye kjølepasta. Du trenger ikke dekke hele varmesprederen for å få best resultat, da kjølepastaen leder varme dårligere enn metall.

Lenke til kommentar

1mm høres mye ut, selv tar jeg på en ert og skraper av så mye jeg klarer, montere kjøler og tar den av igjen.

Ved å se på mønsteret da så ser man hvor det er luft mellom kjøler og cpu.

 

Sånn kan jeg tilpasse tykkese for hver enkelt cpu som for eks i mine 4 cpuer i mine 2 SR2.

De har 53C på alle 4 cpuer 24 cores med 48 /HT 100% load hele året.

 

Smerse på en "ert" og la cpu mose den utover har jeg ikke bra erfaring med, resulterer i 60% dekket cpu.

Lenke til kommentar

1mm høres mye ut, selv tar jeg på en ert og skraper av så mye jeg klarer, montere kjøler og tar den av igjen.

Ved å se på mønsteret da så ser man hvor det er luft mellom kjøler og cpu.

 

Sånn kan jeg tilpasse tykkese for hver enkelt cpu som for eks i mine 4 cpuer i mine 2 SR2.

De har 53C på alle 4 cpuer 24 cores med 48 /HT 100% load hele året.

 

Smerse på en "ert" og la cpu mose den utover har jeg ikke bra erfaring med, resulterer i 60% dekket cpu.

Det høres bra ut, jeg gidder ikke være så metodisk og lever med litt lavere overklokker.

60% dekkelse er faktisk helt fint, varmesprederen er langt større enn selve prosessoren så du dekker sannsynligvis mer enn overflaten av selve prosessoren med 60% dekning av varmesprederen.

Lenke til kommentar

Kjølepastaen skal jo bare dekke dem små mellomromma mellom cpu og kjøler :)

 

Så det er veldig dumt å dekke hele cpuen med pasta viss feks kjøleren i seg selv klarer å dekke feks 90% av kjøleren uten noen "luft" mellom viss dere skjønner. Da trengs det bare 10% dekke med pasta :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...