Gå til innhold

BK: Return of the DOF junkie


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Syns vel også skyggende fra sollyset blir litt for markerte.

:dremel:

 

Jo, den tredje blomsten blir kanskje litt borte baki der, og jeg kunne kanskje lysnet mer opp i skyggene i etterbehandlingen - eller enda bedre brukt en diffusor i det jeg tok bildet, men her ble komp og bilde mest fordi jeg ville ha frem den fine gløden jeg syntes de fikk i sollyset og fordi jeg ville ha senteret på begge to i det veldig, veldig snevre fokusområdet på f/2.5..

 

Takker for tilbakemelding! Ja - må passe mer på bakgrunnen. :)

Lenke til kommentar

Jeg synes det her er kjempelekkert, og jeg kan ikke si jeg synes du har bommet med bakgrunn eller komposisjon her, tvert i mot. Herlig glød fra varmt sollys og nydelig bruk av fokus/bokeh skaper et veldig delikat bilde.

 

 

 

Jeg vil legge til at jeg er glad du ikke har brukt HDR her. HDR kunne veldig fort ha ødelagt hele bildet med HDR-skygger og HDR-haloer overalt. Eller er det noen som tror HDR ville hjulpet noe her? :hmm:

 

 

:devil:

 

:grin:

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar

Return? Vil det si at du ikke er vært DOF junkie en periode?

:ohmy:

 

Men over til bilde. Jeg synes du har klart å fange gløden og fargene sollyset bringer frem. Tipper det var kveldslyset i Køben. Når et av målene dine var å få to blomster i fokus med såpass snever dybdeskarphet, så tror jeg at jeg hadde fjernet blomsten i bakgrunnen før bilde ble tatt. Det hadde gitt bilde et renere uttrykk.

Lenke til kommentar

Takker for skryt for lyset. :)

 

Det var formiddagslys i Køben og blomster i veikanten - var ute og trillet vogn en sen høstdag*).

 

 

Edit: Og - jøss - greit nok at forumet er i beta og det ikke er så mye trafikk her inne enda, men har jeg bildet med flest poeng? Oi! Og dette som egentlig bare var test på å laste opp stort bilde! :new_woot:

 

 

 

*) Senhøsten, altså - ikke sent på dagen. :)

Endret av Trondster
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...