Gå til innhold

Vannski - Hop -> lett landing?


Anbefalte innlegg

Hei,

Har tenkt å starte med litt vannski, og har tenkt til å hoppe endel på bølger etc.

 

Om båten som drar kjører i 39 knop, og jeg hopper et hopp som har et top-punkt på 7 meter. Hvor hard blir ca landingen?

 

Er ingen Fysiker selv, men har erfart at med stor fart på snowboard at blir landingene "soft'ere". Kan vi si det samme om vannski?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du er nybegynner tror jeg den vil bli ganske ubehagelig.

 

 

En del av fordelen med ski/snowboard er at du som oftest lander i bakke, ikke på flat mark. Hadde du hoppet fra et 7m hopp og landet på flat mark ville nok landingen vært i hardeste laget.

 

Fordelen med vann er at det gir etter og du vil slik få en litt mykere landing. Hvor mye sjøen gir etter er vanskelig å si, vil vel komme an på bla. bredden på skiene, men jeg synes 7m + hoppet høres mye ut for en vanlig dødelig.

Lenke til kommentar

En båt som kjører i 39 knop høres ut som selvmord. Med en gang du drar ut på siden av hoppet vil du få enda større fart. Hopp med høyde 7 meter har jeg heller ikke hørt om. De fleste jeg finner på youtube er ikke høyere enn 2-3m. Og hvorfor lurer du på hvor hardt det blir. Som alle andre må du starte med mindre hopp og bygge oppover. Da blir det etterhvert lett å tenke ut hvor hard landingen blir.

Lenke til kommentar

70 km/t. 7 meter hopp. "Flat" landing. Lykke til med det...

 

Om du er nybegynner så begynner du ikke med å hoppe på hopp. Du begynner med å klare og holde deg oppreist. Deretter trener du på balansen før du beveger deg over i å hoppe på bølger. Til slutt kan du begynne å hoppe på faktiske hopp.

 

Husker jeg skulle "bare" raile med twin-tip skiene mine. Det er ikke "bare" å raile.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...