Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

[Løst] Er det en diagnose for dette? Hva bør jeg gjøre?


Dicorn

Anbefalte innlegg

Halla, jeg er en 18 år gammel gutt som har noen problemer,, begynte vel for 1,5 år siden..

Sliter veldig på skolen (flott nå som jeg er ferdig, sant xD) Dette er fordi jeg ikke klarer, uansett hvor mye jeg prøver å fokusere på en ting, det læreren sier, eller en oppgave eller noe. Jeg er hyper/rastløs! Ja, rastløs er vel mere riktig... Klarer kun å fokusere på to ting i mere enn 10 min (som jeg kommer på nå) - pc-spill & film.

Jeg sliter også veldig med å få sovne nå for tiden, det må liksom gå uansett minst 2-3 timer fra jeg legger meg til jeg sovner, selv om jeg har vært våken i 48 timer i strekk rett før (har testa).. Men når jeg først har sovna så sover jeg drit lenge, forsover meg ofte og ikke mye klarer å vekke meg :/

Jeg har begynt å høre på lav musikk når jeg legger meg, for uten noe lyd er det umulig å sovne, for da hører jeg bare masse bråk i hue mitt, hjernen liksom som tenker på ALT!! Det har ikke noe med hvor jeg sover, for klarer så å si å sovner overalt, bare det tar tid.. -.-"

Har problemer med foreldre, krangler en del med mamma (bor med henne).

La oss se... Jo! Jeg glemmer veldig lett, prøver, lekser, arbeidsoppgaver hjemme, pusse tenna, dra på jobb osv (har fått sparken nå da). Har lagt merke til at jeg KONSTANT beveger føtter eller hendene, vet ikke hvorfor, men klarer ikke la være.. :/

 

Så, til dere som gidder å lese dette, takk :)

Og til dem som gir meg seriøse svar, tusen takk :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gå til fastlegen, der er det nok billigst, ca 200-300 kr.

 

Eller gå til sykolog, men beste er å få fastlegen å begrunne at det er nødvendig.

 

Desverre er ADHD veldig vanlig jeg har truffet flere av disse, blir lett aggressive, og handler før de tenker i perioder.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...