Gå til innhold

[Løst] Bildekategorier


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noe fotografi som ikke handler om lys?

 

Jeg skal i grunnen ikke motsette meg at "Lys" blir en kategori, men en av få ting jeg har tenkt mens jeg har kikket (for lite foreløpig) på dette, er at det er altfor mange kategorier. Eller, -jeg synes det virker som det er altfor mange kategorier. Men det er mulig at det er fordi jeg missforstår hensikten med kategoriene? :hmm:

Lenke til kommentar

Er det noe fotografi som ikke handler om lys?

 

Jeg skal i grunnen ikke motsette meg at "Lys" blir en kategori, men en av få ting jeg har tenkt mens jeg har kikket (for lite foreløpig) på dette, er at det er altfor mange kategorier. Eller, -jeg synes det virker som det er altfor mange kategorier. Men det er mulig at det er fordi jeg missforstår hensikten med kategoriene? :hmm:

 

Du har forstått og ikke forstått! :wow:

 

Lys er uendelig morsomt å jobbe med å få fram i alle dets variasjoner, og nettopp derfor mener jeg en egen kategori for lys er riktig å ha.

 

Ser ikke det helt store problemet med så mange kategorier. Jeg la f.eks. ut et bilde tidligere i kveld som jeg gjerne ville lagt i kategorien lys, men siden dette ikke var mulig valgte jeg natur som også passet. Vil tro at de fleste har forskjellig oppfatning mht. om den ene kategori passer eller ikke, uten at jeg kan se at det heller er noe problem.... :roll:

Lenke til kommentar

Med hensyn til antall kategorier er det selvfølgelig en grense, men den syns jeg ikke er nådd ennå. Jeg bruker kategoriene for å selektere bilder jeg vil se på. Om jeg holder på med fuglfotografering, er det interessant å se hva andre har gjort. Kategorier kan også være med på å forsterke budskapet man ønsker å formidle.

På Digit må en kategori velges for at bildet skal komme på galleriet. Det syns jeg er greit, men det fordrer også at det er litt å velge i.

Lenke til kommentar

Du har forstått og ikke forstått! :wow:

Hehe, bedre enn ofte da :D

 

Ser bare for meg at det må være ganske stor trafikk for at så mange kategorier er interessant med tanke på å bla i kategoriene? Kan det man forresten putte et bilde i to-tre kategorier? Da ville flere og mer findelte kategorier gi (meg) mer mening.

Lenke til kommentar

Ser bare for meg at det må være ganske stor trafikk for at så mange kategorier er interessant med tanke på å bla i kategoriene? Kan det man forresten putte et bilde i to-tre kategorier? Da ville flere og mer findelte kategorier gi (meg) mer mening.

Jeg er enig med deg at for mange kategorier blir fort uoversiktelig. Kan man putte et bilde i flere kategorier, så gir det mer mening; men da må man også utvide søkefunksjonen for å håndtere dette.

Lenke til kommentar

Nå er det verdt å merke seg at drøyt 80000 bilder kommer til å bli importert fra dagens digit.no :)

 

Nå har ikke kategorier vært noe issue på Digit.no før, så det er vel ikke noe grunn til å lage nye problemer heller. Det bør vel gå an å endre senere også, om det er sterke behov for det. TS's spørsmål om Lys som ny kategori syns jeg er ganske relevant.

 

Edit: Å kunne velge flere kategorier kan absolutt være et alternativ

 

Edit: Flere kategorier på hvert bilde mente jeg :)

Endret av Erik Nordhagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå er det verdt å merke seg at drøyt 80000 bilder kommer til å bli importert fra dagens digit.no :)

 

Et spørsmål i så henseende:

Dersom et bilde som ligger i kategorien LYS på gamle digit overføres til det nye bildegalleriet, hvilken kategori havner det i da? , eller vil disse overførte bildene ikke havne i tilsvarende kategorier som de opprinnelig lå i???? Eg berre undrar meg på..... :hmm:

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn lys nå, det var en glipp at denne kategorien ikke ble med. Vi får ta en revurdering etter kategoriene etter hvert :)

 

Jeg kjørte en telling nå, og det er 3789 bilder som mangler kategori.

 

Som noen vet har digit.no vært oppbygd slik at man kan laste opp flere bilder om gangen, men at det kun kan settes kategori på ett bilde, og dermes gjøres synlig i bildegalleriet, hver 24. time. Vi kommer til å gjøre dette annerledes, tanken er at kun ett bilde kan lastes opp overhodet (man må sette kategori i det man laster det opp), per kalenderdøgn.

 

Jeg har foreløpig tenkt at bilder det ikke er satt kategori på ligger skjult inntil noen setter kategori på de. Det er planlagt en importeringsfunksjon der folk automatisk kan kreve eierskap til bilder dersom de har samme epost på begge steder.

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn lys nå, det var en glipp at denne kategorien ikke ble med. Vi får ta en revurdering etter kategoriene etter hvert :)

 

Jeg kjørte en telling nå, og det er 3789 bilder som mangler kategori.

 

Som noen vet har digit.no vært oppbygd slik at man kan laste opp flere bilder om gangen, men at det kun kan settes kategori på ett bilde, og dermes gjøres synlig i bildegalleriet, hver 24. time. Vi kommer til å gjøre dette annerledes, tanken er at kun ett bilde kan lastes opp overhodet (man må sette kategori i det man laster det opp), per kalenderdøgn.

 

Jeg har foreløpig tenkt at bilder det ikke er satt kategori på ligger skjult inntil noen setter kategori på de. Det er planlagt en importeringsfunksjon der folk automatisk kan kreve eierskap til bilder dersom de har samme epost på begge steder.

 

Jeg syns dette er prima :)

Lenke til kommentar

Jeg har lagt inn lys nå, det var en glipp at denne kategorien ikke ble med. Vi får ta en revurdering etter kategoriene etter hvert :)

 

Jeg kjørte en telling nå, og det er 3789 bilder som mangler kategori.

 

Som noen vet har digit.no vært oppbygd slik at man kan laste opp flere bilder om gangen, men at det kun kan settes kategori på ett bilde, og dermes gjøres synlig i bildegalleriet, hver 24. time. Vi kommer til å gjøre dette annerledes, tanken er at kun ett bilde kan lastes opp overhodet (man må sette kategori i det man laster det opp), per kalenderdøgn.

 

Jeg har foreløpig tenkt at bilder det ikke er satt kategori på ligger skjult inntil noen setter kategori på de. Det er planlagt en importeringsfunksjon der folk automatisk kan kreve eierskap til bilder dersom de har samme epost på begge steder.

Absolutt fabelaktig! Blir jo bare bedre og bedre dette! En fryd å følge med og delta i utviklingen når en har slike folk som dere til å drive nettstedet.... :thumbup:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...