Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nette detter ut hele tiden


Anbefalte innlegg

ok, nå er jeg litt lei;

 

kjøpt å prøvd 3 nye laptoper innen de 2 siste mnd og det ente opp med at jeg valgte en dell xps 15! De to andre nye acerne jeg kjøpte før den, ente det opp med at jeg leverte tilbake til komplett, av diverse årsaker!

 

Men greie er at på alle disse tre nye laptopene, inkludert den nye jeg har nå(dell xps 15), så har nette vært utrolig ustabilt, noe det IKKE er på min eldre acer laptop(som jeg har fortsatt)

 

Hva kan være årsaken til dette! Er ikke den trådløse rutern kompertabel med windows 7(er vista på den gamle) eller hva kan det være som gjør at det trådløse nette her er så ustabilt på de nye laptopene, men ikke på den gamle acern som er over 3 år gammel?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

 

 

Hva slags router er det du har?

Og hvordan er den plassert i forhold til hvor du har de bærbare maskinene dine?

Du kan prøve å gjøre følgende:

 

-Oppgradere firmware

-Prøve å flytte routeren så midt i sentrum av der du befinner deg i huset

-Prøve å bytte kanal 1-13 manuelt på router settings

(Vanligvis 192.168.0.1 / 192.168.1.1 men sjekk ipconfig i cmd og sjekk den default gateway)

Sjekk at antenner som eventuelt skrues på at de sitter som de skal.

Lenke til kommentar

problemet er at det er de jeg leier hos som har nettet, så routern er i etasjen over meg, hos dem!

 

Får vell heller koste på meg 500kr i mnd for et eget nettverk, tror jeg!

 

Men som sagt, på min gamle acer, så funker nette veldig bra og jeg kan til og med laste ned filmer innen 1 time!Kan også spille ps3 online uten problemer!

Lenke til kommentar

fant en forskjell på nettverket på gamle acern og den nye dell laptopen;

 

på dell så står det ingen tilgang på ipv6

 

mens på gamle acern står det lokal tilgang på ipv6

 

Har dette noe å si eller??Derfor dellen detter ut konstant og ikke acern?

 

Det som konstant skjer på den nye dellen, er at det kommer et slikt gult utropstegn nede ved nettet jeg er tilkoblet, og nettet hopper av og på hele tiden! Når det er gult utropstegn, så står det bare at jeg har lokal tilgang og kommer da ikke inn på noen nettsider og msn logger seg av!

Lenke til kommentar

Er det en Netgear router? Leste nettopp om noe lignende på dinside samt en fiks (bytte nettverkskort). Er vist et kjent problem mellom Atheros kort og Netgear routere (mulig i samband med win7, satte meg ikke inn i det da jeg ikke er påvirket).

 

Den nye dellen min har et intel wifi link 1000 BGN kort

 

Har ikke peil på routern, siden den som sagt er oppe hos huseier(etasjen over, jeg leier i en kjeller lelighet)

Lenke til kommentar

Kan være så enkelt som at den gamle maskinen har bedre antenner og signal. Du kan jo prøve å sette opp en repeater og dermed få mye bedre forbindelse.

 

Foreslår Buffalo WZR-HP-G300NH med DD-WRT-firmware brukt som repeater.

http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_source=hardware&utm_medium=prissokmotor&sku=90019&site=6

 

Den har lang rekkevidde.

Lenke til kommentar

Kan være så enkelt som at den gamle maskinen har bedre antenner og signal. Du kan jo prøve å sette opp en repeater og dermed få mye bedre forbindelse.

 

Foreslår Buffalo WZR-HP-G300NH med DD-WRT-firmware brukt som repeater.

http://www.bestbuy.no/product.asp?utm_source=hardware&utm_medium=prissokmotor&sku=90019&site=6

 

Den har lang rekkevidde.

 

tviler på at min eldre acer, som er fra 2007, har bedre antenne en min nye dell OG den andre nye acer laptopen som jeg leverte tilbake?

 

Skulle jo ikke tro at teknologien gikk baklengs på nettverkskort eller at de har begynt å putte inn mye dårligere nettverkskort i nye laptoper? Men men, er jo selvfølgelig en mulighet!

 

Bare jævla irriterende at jeg ikke får brukt min nye laptop, bare pgr av at nette hopper ut konstant:(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...