Gå til innhold

Hva er dette for noe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er dette den samme som i detaljer?

 

Jeg tror det rett og slett er en gammel skipsmotor - men om jeg tar feil; så vet jeg hvem som vil kunne korrigere meg.

 

Jeg får vel korrigere deg da :)

 

Du har delevis rett, det er en maskin/verktøy som er drevet av steam,tennkullmotor (båtmotor) eller vannkraft.

 

Reimskivehjulet med balansevekter og dempefjær indikerer at det kanskje er en eksenterpresse eller stanse av en eller annen art.

 

Edit: etter en nærmere beskuelse antyder jeg at dippeduppen er en stempelpumpe :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Ville vært morsomt om Smart1 kunne finne modell/produsentskilt eller noe sånt.

 

Det korrekte benevnelsen i den tidsperioden er hydroforpumpe eller transferpumpe :)

 

Edit: det er faktisk en hydroforpumpe som har overlevd siden 20tallet og fram til i dag, Brynepumpen blir produsert den dag i dag.

 

Edit II: hvis det er enkelte her som synes jeg begynner og bli veldig offtopic, så er jeg veldig vanskelig og få stoppet når jeg først har fått opp dampen :)

Endret av Nautica
Lenke til kommentar

Er dette den samme som i detaljer?

 

Jeg tror det rett og slett er en gammel skipsmotor - men om jeg tar feil; så vet jeg hvem som vil kunne korrigere meg.

 

Takker!

Yess, d.s. (skarp du gitt...) :thumbup:

 

Hadde på følelsen at det kunne være en skipsmotor jeg også, kfr. det maritime stedet, men samtidig syntes jeg også det var en merkelig form for motor i tilfelle... , så jeg vet altså ikke. :ph34r:

Lenke til kommentar

Er dette den samme som i detaljer?

 

Jeg tror det rett og slett er en gammel skipsmotor - men om jeg tar feil; så vet jeg hvem som vil kunne korrigere meg.

 

Jeg får vel korrigere deg da :)

 

Du har delevis rett, det er en maskin/verktøy som er drevet av steam,tennkullmotor (båtmotor) eller vannkraft.

 

Reimskivehjulet med balansevekter og dempefjær indikerer at det kanskje er en eksenterpresse eller stanse av en eller annen art.

 

Edit: etter en nærmere beskuelse antyder jeg at dippeduppen er en stempelpumpe :)

TAkker!

Veldig opplysende for meg som ikke har peiling...:thumbup:

Må nok slike som deg til for å få svar på slike maritime ting.... :hmm:

 

Ville vært morsomt om Smart1 kunne finne modell/produsentskilt eller noe sånt.

 

Det korrekte benevnelsen i den tidsperioden er hydroforpumpe eller transferpumpe :)

 

Edit: det er faktisk en hydroforpumpe som har overlevd siden 20tallet og fram til i dag, Brynepumpen blir produsert den dag i dag.

 

Edit II: hvis det er enkelte her som synes jeg begynner og bli veldig offtopic, så er jeg veldig vanskelig og få stoppet når jeg først har fått opp dampen :)

 

Takker igjen!

Interessante opplysninger dette! :yes:

Lenke til kommentar

Ville vært morsomt om Smart1 kunne finne modell/produsentskilt eller noe sånt.

 

Det korrekte benevnelsen i den tidsperioden er hydroforpumpe eller transferpumpe :)

 

Edit: det er faktisk en hydroforpumpe som har overlevd siden 20tallet og fram til i dag, Brynepumpen blir produsert den dag i dag.

 

Edit II: hvis det er enkelte her som synes jeg begynner og bli veldig offtopic, så er jeg veldig vanskelig og få stoppet når jeg først har fått opp dampen :)

Skal sjekke neste gang jeg besøker Mellæmverftet i Kr.sund (tar en tur innom hvert år når det er Nordic Light).... , hvis da ikke den innretningen har flyttet på seg... :dontgetit:

 

PS!

Ikke off topic i det hele tatt, bare å pese på med info..... (me like) :thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...