Gå til innhold

Problemer med Panasonic GH2 i Premiere


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har da endelig fått mitt Panasonic GH2.

 

Men har fått et STOOORT problem som kanskje er lite, men for meg er det stort.

Når jeg filmer og legger inn fila på dataen er alt som normalt ved avspilling i VLC.

 

Men når jeg importerer i Premiere så er det ikke noe lyd på filene. Altså, når man drar filen ned på tidslinjen så skal jo fila komme i to spor, en i bildesporet og andre i lydsporet. Problemet er at det ikke kommer noe som helst i lydsporet. Om jeg dobbelklikker på filen fra der alle filer ligger i listen, for å få den i effekt/previewvinduet er det ikke lyd der heller. Akkurat som om ikke filmfilen inneholder noe lyd, men den gjør jo det.

 

Så hva kan jeg gjøre for å fikse dette?

 

Har søkt på google, ser at noen har gjort filen offline på tidslinjen og deretter linket den igjen og da har lyden kommet. Men jeg får ikke gjort filen offline, når jeg skal gjøre det er det sånn grå skrift akkurat som om offline valget er utilgjengelig.

 

Så jeg får lissom ikke løst problemet mitt. Er heller ikke veldig dreven på premiere og after effects men begynner å skjønne det ganske greit.

 

Noen som kan hjelpe? For dette er jo litt katastrofe lissom :(

Endret av Tussi18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Men når jeg importerer i Premiere så er det ikke noe lyd på filene. Altså, når man drar filen ned på tidslinjen så skal jo fila komme i to spor, en i bildesporet og andre i lydsporet.

 

Du kan prøve å konvertere videoene fra GH2 til et annet format med programmet Handbrake. AVCHD-filene fra GH2 kan du konvertere til et format du vet Premiere takler.

 

Det er jo tungvindt å gjøre det sånn, men trolig vil nyere versjoner av Premiere fikse videoene direkte fra GH2, så det er bare en midlertidig løsning.

 

Handbrake kan konvertere til de fleste formater. Så velg et format som er greit å bruke i Premiere.

 

http://handbrake.fr/

Endret av Fredrik Gløckner
Lenke til kommentar

Men når jeg importerer i Premiere så er det ikke noe lyd på filene. Altså, når man drar filen ned på tidslinjen så skal jo fila komme i to spor, en i bildesporet og andre i lydsporet.

 

Du kan prøve å konvertere videoene fra GH2 til et annet format med programmet Handbrake. AVCHD-filene fra GH2 kan du konvertere til et format du vet Premiere takler.

 

Det er jo tungvindt å gjøre det sånn, men trolig vil nyere versjoner av Premiere fikse videoene direkte fra GH2, så det er bare en midlertidig løsning.

 

Handbrake kan konvertere til de fleste formater. Så velg et format som er greit å bruke i Premiere.

 

http://handbrake.fr/

 

 

Men blir kvaliteten like god når man konverterer med dette programmet?

 

Grunnen til at jeg kjøpte akkurat GH2 er pga den ekstremt gode videofunksjonen som kan måle seg med Canon 7d. Og da er jo alt annet enn best mulig videokvalitet litt kjedelig.

 

Bruker gjerne en konverteringsløsning men ønsker da best mulig kvalitet uten å kjøre bitrate på 1000 lissom :p

 

Er Handbrake beste valget?

 

Fullversjoner hentes jo "gratis" fra enkelte sider så om programmet koster noe er uten relevanse :) ønsker bare best mulig kvalitet jeg ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...