martin_meling Skrevet 31. juli 2003 Skrevet 31. juli 2003 Har satt opp et nettverk med svitsj der jeg hadde planer om å dele internett til flere pcer vha. denne (har NGT). Når jeg kobler adslen inn i svitsjen lyser lampen en stund før den slukker, for så å begynne å lyse igjen. Det virker som om connectionen detter ned en liten stund. Når jeg kobler adsl inn i en av pc-ene for så å dele internett gjennom denne (har 2 nettverkskort i den ene pcen) og svitsjen så funker alt som det skal. Men, det er ganske så irriterende å måtte ha på den pcen til enhver tid... Har prøvd med krysset og ukrysset kabel på adslen... Noen som vet hva dette skyldes?? Og har en løsning på hva jeg bør gjøre?
agvg Skrevet 31. juli 2003 Skrevet 31. juli 2003 Har prøvd med krysset og ukrysset kabel på adslen... Noen som vet hva dette skyldes?? Og har en løsning på hva jeg bør gjøre? Og kablene er 100% OK.
martin_meling Skrevet 31. juli 2003 Forfatter Skrevet 31. juli 2003 Og kablene er 100% OK. Ja! De er testet med en slik "teste-dings" for RJ-45!
agvg Skrevet 1. august 2003 Skrevet 1. august 2003 Og kablene er 100% OK. Ja! De er testet med en slik "teste-dings" for RJ-45! Men er de hjemmelagd? Disse billige kabeltesterne viser jo bare at det er kontakt og ikke at det er korrekt koblet i henhold til koblingskjema. Er kablene feilkoblet kan du få slike problemer som du har.
martin_meling Skrevet 1. august 2003 Forfatter Skrevet 1. august 2003 De er hjemmelagde ja, men de er riktig koblet i forhold til de koblingsskjemaene jeg har funnet på internett...
martin_meling Skrevet 1. august 2003 Forfatter Skrevet 1. august 2003 Skjer akkurat det samme når jeg kobler pc direkte i ruteren, med den kabelen som fulgte med... Så jeg går utifra i det må være noe annet som er galt... Har som sagt prøvd flere nettverkskort... Kan det skyldes feil i ruteren??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå