Gå til innhold

Surftown problemer.


Anbefalte innlegg

Hei.

Noen som har noen peilng på hva Surftown sliter med ?

Har ikke fått kontakt med serverene deres siden i går kveld.

Ingen info noen plass om noe som helst.

Har prøvd Surftown.dk og Surftown.nu Surftown.no Surftown.uk Surftown.com

 

Er det uværet i Dannmark som er problemet kanskje ?

Noen her som har noe info ???

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Aner ikke hva de sliter med, men det er frustrerende med nedetiden siden i går kveld! Vurderer å bytte webhotel da jeg synes at nedetiden er litt for ofte og da særlig m.h.t. epost. Noen som kan anbefale noe?

 

 

Jeg har flere domener på Pro isp og er kjempe fornøyd med de. Ekstremt lite nede tid og mye mer valgmuligheter og ikke den dumme trafikk kvoten som Surftown begynte med for en tid tilbake.

Eneste som jeg ikke liker fuldt så godt med Pro isp,Er att du kan ikke ha flere deomener på ett web hotell, Så for hvert domene du parkerer der får du nytt brukernavn og passord. Dette er meget tungvindt synes jeg.

Men ellers er jeg kjempe fornøyd med de.

Lenke til kommentar

Oversvømmelser i København

 

Surftown opererer ud fra 3 datacentre fordelt på Sjælland. Det primære datacenter er det tidligere Tiscali-datacenter, der ligger på havnen i København. Desværre det område der er hårdest ramt af de enorme vandmasser vi fik i hovedet i går. Selvom dette datacenter er state of the art, kunne det som mange andre datacentre i København ikke klare de voldsomme vandmængder.

 

Surftown har UPS’er, generator-backup og det går principielt ikke ned. Men det nytter desværre ikke når ledninger imellem al denne sikkerhed står under vand. Derfor er vi nødt til at flytte servere fysisk til et sekundært datacenter. Dette er helt usædvanligt og tager desværre tid.

 

Normalt kan vi lave restores på kort tid – og typisk indenfor en time – ved væsentlige hardwarenedbrud. Det usædvanlige for os er at vi bliver nødt til at lave restore a store serverinstallationer på andet hardware i et andet datacenter – og det kan tage tid. Vi forventer dog at have 70-80% af vore kunder tilbage online inden idag (søndag) er gået. Mange er heldigvis allerede tilbage online.

 

Vi er i gang med at switche alle vore kunder til sekundært datacenter. For nogle af jer er dette allerede sket, for andre går der desværre længere tid. Vi er i en helt enestående force majeure situation, hvor normale sikkerhedsprocedurer ikke har slået til. Denne tilstand har ramt mange IT installationer i København, men vi arbejder hurtigt og målrettet på at få alle op at køre igen hurtigst muligt. Mange er allerede oppe at køre igen.

 

Jeg kan fortælle at der ikke er mistet data, da det alene er strømforsyningerne rundt om datacentret der er berørt. Vi flytter fysisk dele af vores hardware fra et datacenter til et andet. Andre kunder vil blive restoret fra backup på ny hardware i det sekundære datacenter.

 

Vi beklager uforbeholdent de gener dette påfører vore kunder. I dag søndag arbejder vi alene på at genoprette al infrastruktur. I morgen mandag tager vi fat på arbejdet med hvordan vi servicerer berørte kunder. Vi håber på jeres forståelse og holder jer løbende orienteret her på bloggen.

 

Så snart jeg kan vride informationerne ud af vore teknikere opretter jeg en separat blogpost, hvor i kan følge med i hvilke servere der er online, på vej online, og hvilke der desværre venter i køen.

 

Bedste hilsner

Kresten

Kommunikationschef

Surftown

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...