Gå til innhold

Bildetråd Akam fototreff Trondheim 2. juli 2011 - Heimdal og Hestsjøen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tusen takk for at jeg fikk være med dere på tur! :)

Det var kjempehyggelig, veldig lærerikt og en flott ny erfaring for meg som ikke har vært med før.

Jeg har sett gjennom alle bildene som er lagt ut og jeg er veldig misunnelig for at det ikke er mine bilder ;p

Min favoritt er nokk det bildet som er tatt nede i undergrunnen med så mange fine farger på! det er et fantastisk bilde!:)

 

Og her er noen av bildene jeg har tatt:

 

humle

post-252423-0-55965400-1309719210_thumb.jpg

 

something...

post-252423-0-41710200-1309719234_thumb.jpg

 

barke-treet

post-252423-0-10721400-1309719248_thumb.jpg

 

insekts-sonee

post-252423-0-97066300-1309719260_thumb.jpg

 

og for dere som ikke vet hvem jeg er, er jeg den jenta som var med Hege og Hagen og mitt navn er Mariann ;)

Lenke til kommentar

Tusen takk for at jeg fikk være med dere på tur! :)

Det var kjempehyggelig, veldig lærerikt og en flott ny erfaring for meg som ikke har vært med før.

Jeg har sett gjennom alle bildene som er lagt ut og jeg er veldig misunnelig for at det ikke er mine bilder ;p

Min favoritt er nokk det bildet som er tatt nede i undergrunnen med så mange fine farger på! det er et fantastisk bilde!:)

 

Og her er noen av bildene jeg har tatt:

 

humle

post-252423-0-55965400-1309719210_thumb.jpg

 

something...

post-252423-0-41710200-1309719234_thumb.jpg

 

barke-treet

post-252423-0-10721400-1309719248_thumb.jpg

 

insekts-sonee

post-252423-0-97066300-1309719260_thumb.jpg

 

og for dere som ikke vet hvem jeg er, er jeg den jenta som var med Hege og Hagen og mitt navn er Mariann ;)

 

Fine bilder, Mariann. Likte spesielt godt det med humla :)

Lenke til kommentar

Hei, og takk for en fin utflukt! Jeg fant mest inspirasjon på området med trepaller, blåturkise metalldeler osv. ;-) Må nok også finne en annen anledning til å dra tilbake til Hestsjøen... Spesielt takk til Ratleto og Marthe for nydelig servering! :-)

 

Dere har lagt ut masse fine bilder... Jeg likte spesielt godt Helenas bøttebilde (som etterpå ble borte), Eivinds undergrunnsbilde og Hagens bilde av huset i det grønne (iphone). Synes Marianns fluebilde ble helt lekkert. Ble dessuten overrasket over Kristines fargeklatt fra huset ved Hestsjøen (må innrømme at jeg ikke gikk inn...). ;-) Og gruppebildet ble kjempebra, Ratleto.

 

Her er noen av mine bilder.

post-169809-0-98419900-1309733257_thumb.jpg

Slitte trinn

 

post-169809-0-47893200-1309733288_thumb.jpg

Rennende 1

 

post-169809-0-15492500-1309733305_thumb.jpg

Rennende 2

 

post-169809-0-56593500-1309733328_thumb.jpg

Båtmaling 1

 

post-169809-0-23131300-1309733344_thumb.jpg

Båtmaling 2

 

- HegeLH -

Lenke til kommentar

Sånn, nå sitter jeg på en bondgård i Värmland i Sverige och skriver på en lånad laptop. :) Vi blir kvar här till torsdag, sen drar vi på en liten "road trip".

 

De andra har fullt upp med noe annet, så jag passar på att kommentera litt här. Skriver på ren svenska idag for att spara tid. Hoppas det är OK.

 

Jag vet inte vad som skedde med mitt bøttebilde. Nu kan jag dessvärre inte fixa det, för jag har inte tillgång till mina foton här.

 

 

Noen favoritter (i hvert fall på den her dårlige laptopskjermen...).

 

Randi: Skorna (kul serie!) och Glupsk Aranielle.

 

n0stra: Nr. 4, litt skevt, men nydelig.

 

Kristine: Reflections och Old Wall.

 

Eivind: Underground ble lekkert!

 

Ratleto: Deserted og Undergangen på Heimdal, och självklart gruppbilden. Jag vill förresten gärna ha den i större format.

Har lite dåligt samvete angående ryddingen, men vi hadde så vanvettigt mycket att göra före resan att jag inte tänkte på det. Får kompensera med att passa katterna. :)

 

zelvud: Begge er meget bra, men jeg liker best det fra undergangen.

 

jyppe: Nr. 1 er flott!

 

RambaZamba: Brygge og refleksjon.

 

Mariann: something er kreativt, liker det.

 

Hege: Nr 2 er min favoritt, tror jeg.

 

 

Helena: Det første bildet ditt fungerer ikke lenger...? Jeg så en malingsbøtte e.l. der tidligere. Nå er det et tannhjul eller noe.

 

Artig med bilde fra 2. etg med oversikt over folket. :) Ellers var egentlig alle bildene dine veldig bra, unntatt tannhjulet. Det sa meg ikke så mye. Og det med at du har stagnert, vet jeg ikke om helt stemmer. Du har i alle fall ligget på et høyt nivå hele tiden.

 

Tack, det var snällt sagt! Jag tror som sagt att jag måste lära mig lite mer om efterbehandling. När jag ser på bilder där jag har exakt samma motiv och kanske samma komposition så är era bilder ofta mycket mer intressanta för att ni har gjort nåt kul med dem i efterhand. Randis skor är ett bra exempel på det.

Lenke til kommentar

God ferie, Helena. Mye interessant du kommer med...det med å synes andre får det til bedre osv, kanskje det har noe med .."gresset er alltid grønnere..."osv..., i hvert fall leverer du alltid det perfekte. Jeg synes det er flott når man ikke behøver etterbehandling i det hele tatt. (Den sko-serien min har jeg omtrent rett fra klamera, ikke gjort noe der, en liten klipp på noe, det er vel omtrent alt.) Sitter enda med en del bilder jeg ikke har sett igjennom, men legger vel ut det meste på Flickr. Oppsummeringen ble slik: Tok 71 bilder med Canon, renset ned til 15, tok 255 bilder med GF, renset ned til 43...bra man ikke fotograferer med film mer :!:

Lenke til kommentar

Fant jaggu meg et par bilder til jeg.

 

Vannliljene på Hestsjøen

5899905064_944011b691.jpg

 

Et lite gruppebilde sett gjennom vidvinkellina i et vidvinkelspeil

 

5905563439_e2a66a9d15.jpg

 

 

Mariann: Jeg ble imponert over det hummlebildet ditt. Flott gjort å fange den i "flukt" samtidig som den ble i fokus. Good work

Lenke til kommentar

Da har jeg blogget litt fra treffet her. Om det er noen som føler de er på et bilde de ikke ønsker skal være med, vennligst si fra med en gang så skal jeg ta det bort. Jeg har også sendt mail til ratleto og spurt om å få bruke gruppebildet, men ikke fått svar på det enda. Om jeg ikke kan bruke det, så tar jeg det straks av.

Flere bilder fra treffet ligger på Flickr. Si fra om jeg skal ta bort noen med personer. Jeg har en hel del nærgående portretter ved bordet og ellers som jeg ikke har lagt ut..de fleste som ligger ute er nokså anonymisert. Om det er noen som vil ha tilsendt bilde av seg, gi meg et hint. (Jeg har noen av flere av deltagerne)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...