Gå til innhold

Varm laptop, kjøleplate?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ok her er hva du har gjort feil til nå.

du har kjøpt en acer.. ACER....

acer er kjent for og nermset ta fyr under litt press.

 

jeg har en acer bærbar som ble så varm at den slo seg av hvert tiende min.

jeg kjøpte en kjøle plate med vifter på og nå takler den enkel bruk uten og bli for varm.

 

 

konklusjon. acer suger og kjøleplater med viter funker fett

 

btw kjøp sånn luft på boks og sprøyt de in i pc'n så blir den antagelig litt kjørligere en stund. støv er en pc's verste fiende

Endret av supercz
Lenke til kommentar

Takk for svar. Har merket det at Acer maskiner blir varme så er nok siste gangen jeg kjøper det. Men den fungerer helt greit så må bare klare meg med den inntil videre.

 

Er ikke mange dagene siden jeg åpnet den og støvsuget den, var litt støv der, og det hjalp litt men blir fortsatt varm når jeg bruker grafikk intensive programmer.

 

Hvilken kjøleplate er det du har? Er er mye støy fra den?

Lenke til kommentar

Hadde Asus før denne og den var det mye problemer. Skjermen begynte å flimre så jeg sendte den inn sånn at de byttet hovedkortet. Det fungerte en stund, så ble det samme problemet. Da sendte jeg den inn så de byttet skjermen. Så fungerte den til garantien gikk ut, så tok den kvelden igjen. Det var en Asus A6F tror jeg den heter. Mulig det var jeg som var uheldig, men jeg ble i allefall skeptisk til Asus.

Lenke til kommentar

Hadde Asus før denne og den var det mye problemer. Skjermen begynte å flimre så jeg sendte den inn sånn at de byttet hovedkortet. Det fungerte en stund, så ble det samme problemet. Da sendte jeg den inn så de byttet skjermen. Så fungerte den til garantien gikk ut, så tok den kvelden igjen. Det var en Asus A6F tror jeg den heter. Mulig det var jeg som var uheldig, men jeg ble i allefall skeptisk til Asus.

 

rart. jeg har bare positive erfaringer med asus men så har jeg bare prøvd litt nyere asuser da.

 

idag er ivertfall asus det merket du burde kjøpe vist du vil ha en bærbar.

bra kvalitet bra kjølig og bra hardware til en hyggelig pris =)

Lenke til kommentar

Selv bruker jeg en cooling pad (Cooler Master U2, ser ut som at den har gått ut) men det hjelper greit på pcen min. Temperaturen går ned mellom 5-10 grader. Det er kanskje ikke så mye, men det hjelper mye mer enn man skulle tro. Vil derfor anbefale å kjøpe en cooling pad.

 

 

Mvh Faller

Lenke til kommentar

Hvor sitter harddisken i forholden til vifta på Acer Apire 9530?

 

Jeg var plaget med min ASUS m70sa. Masse viftestøy og brennheit pc. Fjerna masse støv, og det ble litt bedre men langt fra bra.

Etter å ha bytta til SSD ble det utrolig mye bedre. Vifta går nesten, og pcen er faktisk behagelig å ha på fanget (tenderer til å være kald!!).

 

Konklusjon: Den gamle harddisken min utviklet mye varme. Vifta som er plassert to millimeter unna brukte varmluften til å kjøle resten av systemet. Effektivt, NOT.

SSD blir jo ikke varm, så funker alt fett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...