Gå til innhold

Forslag til ny underkategori til Helse


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som trådens tittel sier kommer jeg her med et forslag til en ny underkategori til kategorien Helse som igjen ligger under Samfunn.

 

Hva sier dere til å ha et sted der man kan diskutere medisinske prosedyrer, sjangre, skiller, avdelinger, medikamenter, behandlingsmetoder, førstehelp og annet en føler ikke passer helt inn i "Helse-kategorien"? Et sted der brukere ikke spør om det er ille å drikke fem flasker øl daglig men et sted der man evt. forklarer intox' virkemåter på kroppen, bare for å ta ett eksempel.

 

Her skal det selvfølgelig være stor fokus på faglig nøyaktighet, eventuelle feil blir antagelig kjapt korrigert, og ikke minst skal det sies at dem som skriver innleggene godt kan ha sin informasjon fra nettsider som Wikipedia o.l.

Likevel tipper jeg det er et par brukere på forumet med høy kompetanse innen sine respektive fagfelt.

 

Forslaget mitt til navnet på kategorien er, 'Medisin'.

 

Det er mulig dere mener dette ikke hører helt hjemme på diskusjon.no, og det kan jeg forstå, men jeg håper da dette ikke er bare noe oss spesielt interesserte vil kunne lære å sette pris på. Motargumentet her er trolig at grunnet mangel på aktivitet om slike emner som nevnt tidligere kan opprettelsen av et eget forum være vanskelig å forsvare. Jeg tror at én av årsakene til dette er at som sagt de som føler de gjerne kunne bidra ikke får gjort det gjennom de nåværende forum.

 

På forhånd takk. :)

Endret av Garp
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om en mod/admin har sett den eller ikke vet jeg ikke, men det er i hvert fall ikke lurt å drive å bumpe tråder så mye...

Det er heller ikke så mye trafikk her at tråden blir borte på ett par dager.

Du har allerede brutt minst 1 regel her, antagelig 2.

 

Om det er lurt å legge til rette for at mannen i gata skal si sin mening om medisiner, medisinering og behandlinger samme sted som kvalifisert personell uten at andre kan se forskjell er en annen sak.

Lenke til kommentar

Om en mod/admin har sett den eller ikke vet jeg ikke, men det er i hvert fall ikke lurt å drive å bumpe tråder så mye...

Det er heller ikke så mye trafikk her at tråden blir borte på ett par dager.

Du har allerede brutt minst 1 regel her, antagelig 2.

 

Om det er lurt å legge til rette for at mannen i gata skal si sin mening om medisiner, medisinering og behandlinger samme sted som kvalifisert personell uten at andre kan se forskjell er en annen sak.

 

 

Beklager (unødvendig) bumping av tråden, ser nå at du har rett og jeg gjorde feil i å være så utålmodig.

 

Mulig jeg har formulert meg litt klønete, mine tanker bak idéen var at infotråder som "Slik blir maten din fordøyd", "Hvordan HIV påvirker immunforsvaret ditt", "Hørt om FAST-regelen?", "Bronkitt og Emfysem", "Heroin, Morfin og Metadon" o.l ville komme etterhvert.

 

Jeg synes ikke dette passer helt inn i et forum der halvparten av trådene lyder "svelge bensin?", "hårballer i navlen", "diaré + grandiosa?" osv...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...