mvs96 Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 Jeg har nettopp kjøpt ny pc og satt den sammen med en venn av meg. Sammensettingen av delene gikk helt fint og installeringen av windows gikk også knirke fritt. Det som er problemet er at når jeg spiller the witcher 2 vil den etter en stund fryse eller restarte. Har en strømforsyning på 750 watt. Takker for alle svar på forhånd:-D Intel Core I7 2600k 8 GB Corsair Vengeance DDR3 SD RAM To stykk Nvidia Gefore GTX 560 Ti kort 1TB 7200RPM Samsung hard disk for lagring 80GB Intel SSD for OS Sony Optiarc DVD Brenner ASUS P8P67 EVO BPS-750C (750W)
madsc90 Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 At det fryser etter en stund er typisk tegn på overoppheting. Har du bra ventilasjon i kabinettet? Hvor mange vifter er det, og har dere husket å koble dem til?
mvs96 Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Skrevet 30. juni 2011 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=632122 her er kabinettet. Alle viftene går som de skal. Standard Intel kjøler på prosessoren.
madsc90 Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 (endret) Du kan overvåke temperaturene dine ved hjelp av feks speedfan: http://www.almico.com/sfdownload.php Start noe grafikkrevende og følg med på utviklingen av temperaturer. Ellers anbefales det som normalt å ha oppdaterte drivere. Redigert: Ellers kan du sjekke den siden her: http://www.antec.outervision.com/ Endret 30. juni 2011 av madsc90
mvs96 Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Skrevet 30. juni 2011 Brukte speedfan til å sjekke temperaturene mens jeg spilte The Witcher 2, og det viste seg at grafikkkortene kom opp i 55-60 grader etter kun noen minutter med spilling. De er overklokket fra fabrikken, men jeg har ikke tuklet med de. Er det noe jeg kan gjøre med dette? Skal ikke kjølingen på kortene være gode nok til å håndtere max load? Viftene på det ene kortet peker ned på det andre kortet, kan det ha noe med saken å gjøre? Takk for all hjelpen så langt.
madsc90 Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 55-60 grader er faktisk ganske gode temperaturer. Fyll inn informasjonen til oppsettet ditt i kalkulatoren jeg linket til.. Også: Ikke ha begge skjermkortene på samme ledning fra PSUen.
mvs96 Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Skrevet 30. juni 2011 Testen viste at jeg kun trengte en psu på 450 watt, og jeg har 750, så det er nok ikke der problemet ligger. 50-65 grader var etter bare et par minutter med spilling. Har prøvd å bruke RivaTuner til å endre hastigheten til viftene, men jeg finner ikke noen mulighet til å endre på viftehastigheten.
mvs96 Skrevet 30. juni 2011 Forfatter Skrevet 30. juni 2011 Dobbelt sjekket temperaturene jeg fikk fra speedfan med software som kom med hovedkortet. Speedfan påsto at prosessoren var 60 grader varm, mens programmet som kom med hovedkortet påsto at det kun var 40 grader.
madsc90 Skrevet 30. juni 2011 Skrevet 30. juni 2011 Uansett er temperaturer på 60 grader helt greit under load, så det er ikke der problemet ligger. Pass på at du har oppdaterte skjermkortdrivere, og prøv å gjenskape feilen med et annet program enn witcher 2
N o r e n g Skrevet 4. juli 2011 Skrevet 4. juli 2011 Grafikktemperaturer er skumle om du kommer over 90C. Prosessoren skal du bekymre deg for etter 85C. Speedfan er et dårlig program for temperaturer og viser oftest feil. Bruk heller HWMonitor, Coretemp, MSI Afterburner eller annet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå