Gå til innhold

laste ned selve PHP kildekoden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er mulig kun om du har kontrollen på webserveren.

 

PHP er kode som er laget for å kjøre på serveren. Så når du ber om å se ei fil/side på webserveren så blir først koden kjørt og deretter blir resultatet sent til deg.

 

Skal du gjøre det du ønsker må du sørge for at webserveren ikke kjører koden når du ber om filen men kun sender deg tekstinnholdet i filen. Dette kan du gjøre ved å deaktivere PHP(så webserveren ikke vet hva .php er) eller ved å endre filnavn til noe som ikke er assosiert med PHP-tolkeren på webserveren(for eks .phpkilde).

 

Har du derimot ikke kontroll på webserveren er det ikke mulig.

Lenke til kommentar

Det er mulig kun om du har kontrollen på webserveren.

 

PHP er kode som er laget for å kjøre på serveren. Så når du ber om å se ei fil/side på webserveren så blir først koden kjørt og deretter blir resultatet sent til deg.

 

Skal du gjøre det du ønsker må du sørge for at webserveren ikke kjører koden når du ber om filen men kun sender deg tekstinnholdet i filen. Dette kan du gjøre ved å deaktivere PHP(så webserveren ikke vet hva .php er) eller ved å endre filnavn til noe som ikke er assosiert med PHP-tolkeren på webserveren(for eks .phpkilde).

 

Har du derimot ikke kontroll på webserveren er det ikke mulig.

 

bruke nettleser som ikke støtter PHP da?

Lenke til kommentar

Nei. PHP er på serversiden. Nettleseren har ingen måte å vite at det er PHP som kjører på serveren. Den viser bare det den får beskjed om fra webserveren. Noen ganger er det HTML-filer, mens andre ganger er det PHP som kjører på serveren, og leverer innholdet til nettleseren i f.eks. HTML.

 

Du kan ikke lese PHP-kildekoden uten å ha tilgang på serveren på en eller annen måte.

Lenke til kommentar

... det var dumt, men det bør jo være en måte da...

Jeg vil gjerne vite hva du tenker. Jeg stoler ikke på hva du sier (eller skriver), jeg vil ha tak i tankene dine direkte. Det burde vel være mulig?!

 

Det hadde i alle fall vært veldig kult hvis det var mulig, men nei, noen ting forblir hemmelige.

 

Grei forklaring..? ;)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

... det var dumt, men det bør jo være en måte da...

Det bør ikke det. Hvordan skal man ellers kunne ha sikkerhet rundt påloggingen. Eller ha sikkerhet rundt databasetilkoblingene.

 

Men mange deler gjerne litt kode, med mindre det er et kommersielt selskap som eier det. Kan jeg spør hilken side du vil stjele funksjonaliteten til??

 

 

-frank

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...