Gå til innhold

Trenger ny pc til skolestart


Anbefalte innlegg

Hei,

 

min nåværende laptop begynner å slite på årene og i den forbindelse må jeg ha meg en ny laptop til semester start, men er veldig usikker på om det lønner seg å vente til rundt semester start eller kjøpe før (klarer meg med den nåværende laptopen til skolen begynner på igjen)..

 

Jeg har sett litt rundt om, men sliter litt med å finne aktuelle laptoper. stiller egentlig ikke så veldig store krav til laptopen i og med at den ikke trenger å takle nye spill, men ser for meg at min fremtidige laptop har (ikke noe must noen av de, men er det jeg har lest meg litt opp på som virker "bra"):

- sandy bridge prosessor (om det er i3 eller i5 spiller ikke så veldig stor rolle)

- SSD (>80gb) (kan være et alternativ å kjøpe utenom for så montere selv, om det lønner seg)

- 13-14" (i og med at jeg skal ha den med på skolen hver dag må den være lett å ha med seg)

- batteri tid på helst 3+ timer, men ikke kritisk

- god bygge kvalitet

- 3.0 usb (er vel på alle no for tiden?)

 

budsjett: har i grunn ikke et fast sum avsatt til ny laptop, men som den kresne gnieren jeg er vil jeg helst ha veldig god specs/pris ratio (helst ikke så veldig mye over 7000,-)

 

 

hadde vært fint om dere som har litt bedre peiling på data enn meg, kunne ha hjelpt meg.

 

Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...