Gå til innhold

Telenor Mobilt bredbånd og Mobilsurf feil !


Anbefalte innlegg

Dette problemet startet etter at Telenor hadde brudd i nettet sitt i Juni.

 

Har mobilsurf og saldo virker ikke. Har ikke brukt telefonen i flere uker og saldo viser

499 mb brukt. Altså så har jeg brukt 400 mb på de ukene telefonen var urørt og avslått.

 

Sender jeg saldo til 1999 så har jeg 1 mb igjen og det viser også mine sider.

 

Det samme skjer med mobilt bredbånd. Før jeg endret abbonementstype sto den også på 499 mb brukt. Jeg har brukt ca 50-60 mb frem til jeg endret. Ikke 499 mb.

 

Endret mobilt bredbånd abbonement og den endringen kommer ikke opp på mine sider

engang. Ifølge mine sider så har jeg ikke mobilt bredbånd. Bare et telefonnummer. Sender saldo til 1999 fra modemet og der har jeg ikke noe datatrafikk tilgjengelig.

 

Har pratet med kundeservice om dette opptil flere ganger men de har ikke klart å ordne det. Nå har det gått 1 uke.

 

Tar ikke sjansen å bruke mobilsurf og mobilt bredbånd lenger. Kan jo ikke vite om du må betale for det, da datasystemet tydligvis ikke virker som det skal.

 

Se her og feilfakturering.

Endret av deepstar
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Samme problem her (mobilsurf). Dette er forøvrig det siste svaret jeg fikk fra Telenor i saken:

 

Telenor Norge (04.07.2011 kl. 12:09)

Hei,

Vi er klar over feilen og jobber med å løse den, men per dags dato har vi ingen rettetid.

Vi beklager selvfølgelig dette. Til info er det kun visning som er feil. Takseringen blir riktig, mao: Du blir ikke taksert for de 500 MB du bruker.

Lenke til kommentar

Du kan følge med på forbruket på Telenor Mine Sider, selv om det er passe vrient siden man ikke vet hvor/når man skifter til ny kvote/0 MB. Merkelig at Telenor kan ha ett slikt problem så lenge uten å løse det.

Ja, og først nå gadd i å fjerne kvoten fra saldo-listen. Og seff uten å gi beskjed til kundene.

Lenke til kommentar

Du kan følge med på forbruket på Telenor Mine Sider, selv om det er passe vrient siden man ikke vet hvor/når man skifter til ny kvote/0 MB. Merkelig at Telenor kan ha ett slikt problem så lenge uten å løse det.

Ja, og først nå gadd i å fjerne kvoten fra saldo-listen. Og seff uten å gi beskjed til kundene.

 

Den der saldoen på mine sider og 1999 har jo ikke virket på en måned nå. Vanskelig å følge forbruket da, står jo alltid på 499mb. Har du modem kan du sende saldo til 1999 eller se mine sider. Sto på 499mb den 1. Juli også.

Endret av deepstar
Lenke til kommentar

Melding fra Telenor: Vi gjør oppmerksom på at du har brukt opp datamengden som er inkludert i abonnementet ditt. Resten av måneden vil du bli belastet iht gjeldende priser (se telenor.no). Hilsen Telenor

 

Takk for den Telenor!

 

Jaha.

Den 1. Juli sto datatelleren på 499mb brukt. Sa ikke Telenor at de hadde kontroll på bruk av datamengde i deres system og at det bare var saldo og mine sider som ikke viser rett? Viss systemet som de påstår fungerer så skulle nok ikke du ha brukt 500mb på 7 dager. Systemet deres viser 499mb og du har brukt 1mb på 7 dager. Altså du har brukt opp datamengden for Juli på 7 dager. Vel vi bytter til Netcom Small til 99 kr i måneden. Der har de ikke noe problem og der gir de også 1gb pr. måned.

Endret av deepstar
Lenke til kommentar

Du kan følge med på forbruket på Telenor Mine Sider, selv om det er passe vrient siden man ikke vet hvor/når man skifter til ny kvote/0 MB. Merkelig at Telenor kan ha ett slikt problem så lenge uten å løse det.

Ja, og først nå gadd i å fjerne kvoten fra saldo-listen. Og seff uten å gi beskjed til kundene.

 

Den der saldoen på mine sider og 1999 har jo ikke virket på en måned nå. Vanskelig å følge forbruket da, står jo alltid på 499mb. Har du modem kan du sende saldo til 1999 eller se mine sider. Sto på 499mb den 1. Juli også.

Mente å si at de burde fjernet data-saldoen i det de visste at den var feil. Må ha vært en del som har kontaktet telenor angående dette allerede forrige måned.

Endret av bonne89
Lenke til kommentar

Du kan følge med på forbruket på Telenor Mine Sider, selv om det er passe vrient siden man ikke vet hvor/når man skifter til ny kvote/0 MB. Merkelig at Telenor kan ha ett slikt problem så lenge uten å løse det.

Ja, og først nå gadd i å fjerne kvoten fra saldo-listen. Og seff uten å gi beskjed til kundene.

 

Den der saldoen på mine sider og 1999 har jo ikke virket på en måned nå. Vanskelig å følge forbruket da, står jo alltid på 499mb. Har du modem kan du sende saldo til 1999 eller se mine sider. Sto på 499mb den 1. Juli også.

Mente å si at de burde fjernet data-saldoen i det de visste at den var feil. Må ha vært en del som har kontaktet telenor angående dette allerede forrige måned.

 

Jeg varslet Telenor om dette 12 juni, så de har hatt god tid på seg. Telenor forsøker å avfeie dette med at man får det man betaler for. De bryr seg katta om at de har en feil som medfører at kunden ikke lengre kan følge eget forbruk.

 

Bruker nå Netcounter, som jeg installerte på min SG2 dagen etter at feilen oppsto (12/6) og den forteller meg at jeg har brukt totalt 419,67 MB siden oppstart. Telenor påstår at jeg har benyttet 500 MB siden 1/7. Blir vanskelig/umulig for meg som kunde å forholde meg til noe slikt. Jeg har også benyttet meg av telefonen med Wi-Fi direct og lurer på om trafikken med slik bruk ikke har blitt fanget opp av Netcounter. Har noen erfaringer med dette?

 

Edit: Telenor ringte meg nå, og ordnet opp i det hele. Slik skal det være :)

Endret av Wes
Lenke til kommentar

Melding fra Telenor: Vi gjør oppmerksom på at du har brukt opp datamengden som er inkludert i abonnementet ditt. Resten av måneden vil du bli belastet iht gjeldende priser (se telenor.no). Hilsen Telenor

 

Takk for den Telenor!

 

Viktig å bemerke her..

Hvis du sier opp datapakken din vil du slippe unna med 10,- pr. dag er det vel for databruk..

Hvis du derimot lar datapakken din være vil du bli fakturert 1,50 elns pr. MB for ALT du bruker utover inkludert pakke..

 

Altså, når man bruker opp pakken midt i mnd er det lurt å si opp pakken og tegne ny pakke fra måneden etter igjen..

Lenke til kommentar
Viktig å bemerke her..

Hvis du sier opp datapakken din vil du slippe unna med 10,- pr. dag er det vel for databruk..

Hvis du derimot lar datapakken din være vil du bli fakturert 1,50 elns pr. MB for ALT du bruker utover inkludert pakke..

 

Da bør det også nevnes at uten datapakke så strupes hastigheten til 100 kb når man passerer 500 MB bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...