Gå til innhold

Playstation 3 60 GB leser ikke spill.


Anbefalte innlegg

Så i går skulle jeg spille PS3 for første gang på mange måneder (hadde ikke vært logga inn siden før PSN var nede).

 

Det skal nevnes at den har vært brukt av min søster for noen dager siden, men uansett.

 

Jeg startet opp, valgte bruker, og ettersom det ikke var noen spill i, så jeg valgte å sette i MW2. Men det var allerede et spill der selv om det ikke ble vist på skjermen.

 

Uansett så virket ikke MW2. Jeg har innstillingene mine slik at spill automatisk starter når de blir satt i, men dette skjedde da ikke med MW2. Deretter prøvde jeg med Black Ops, og hadde samme problemet. Ingenting skjedde.

 

Har flere ganger prøvd å slå maskinen av og på, både tvungen og vanlig, uten hell.

 

Noen som vet hva som forårsaker problemet mitt? Er veldig kjipt for meg å ikke få spillt Playstation ettersom jeg har spill + tilbehør til flere tusen :hm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 uker senere...

Uten kvittering så blir det jo litt vanskelig.

Du har jo en eventuell mulighet hvis du ikke vil betale masse penger.

 

Bytte leser selv:

http://s.dealextreme.com/search/ps3+laser

 

Kunne det være et alternativ?

Tutorials for å bytte leser finnes jo også på nettet om du ikke vet hvordan. Tar du med i tillegg litt forsiktighet, så skal jo det kunne gå fint an. Eneste er vel at det vil fjerne garantien.

 

EDIT:

Og ja. Du kan regne med at ps3-en din fortsatt kan lese ps1 og ps2 spill etter bytting. Fordi dette er ikke en lesersak. Det har mer med å gjøre hvilken type PS3 du har. Ikke hvilken type leser. Leseren blir alltid den samme, bare ny.

Endret av Grønås
Lenke til kommentar

Kvittering er ikke å finne noe sted, men hvis det er leseren som er slitt ut, hvor mye koster det å få denne bytta ut?

 

Og dette er en førstegenerasjons 60gb, som kan lese og spille ps1 og ps2 spill, vil den fortsatt kunne gjøre dette om jeg bytter ut leseren?

 

Kan jo prøve å høre i butikken likevel. Kanskje salget kan søkes opp der? PS3 ble lansert i Europa i 2007, så da må din maskin være nyere enn 5 år.

Fikk tilsvarende feil selv på en tre år gammel PS3 (kun CD og DVDer kunne leses). Leverte den til reparasjon (hadde kvittering) og fikk en splitter ny PS3 "slim" tilbake. Kjekt det, bortsett fra endel savegames som forsvant. De sa dette var en kjent svakhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Leverte den til reparasjon (hadde kvittering) og fikk en splitter ny PS3 "slim" tilbake. Kjekt det, bortsett fra endel savegames som forsvant. De sa dette var en kjent svakhet.

 

Eneste er vel på MW2 og Black Ops holder i alle fall savegamesene seg på nettet? I alle fall online? Har du PS Plus og har lagret alt online så er det jo en annen sak. Har du PS Plus men ikke har lagret savene online så kan du jo og gjøre det.

 

EDIT:

Unnskyld, sa online, mente multiplayer.

Endret av Grønås
Lenke til kommentar

Kvittering er ikke å finne noe sted, men hvis det er leseren som er slitt ut, hvor mye koster det å få denne bytta ut?

 

Og dette er en førstegenerasjons 60gb, som kan lese og spille ps1 og ps2 spill, vil den fortsatt kunne gjøre dette om jeg bytter ut leseren?

 

Kan jo prøve å høre i butikken likevel. Kanskje salget kan søkes opp der?

Kjøpte den brukt fordi innen jeg bestemte meg for å skaffe ps3 var førstegenerasjonen utgått, og jeg har ekstremt mange ps2 spill som jeg gjerne skulle spillt også.

 

Fikk med kvittering av fyren jeg kjøpte den av, men som sagt kunne jeg ikke finne den igjen :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...