Gå til innhold

Nettstudie for å få bachelor innenfor IT


Lock-Aze

Anbefalte innlegg

Hei, det er noen år siden jeg har gått på skolen og med full familie med 2 unger, så har jeg ikke råd/mulighet til å gå ut av jobb for å starte å studere fulltid. Så tanken var å starte med ett nettstudie som ender opp i en Bachelor innenfor informatikk.

 

Jeg jobber med drift/vedlikeholdt etc pr. i dag og ønsker egentlig å fortsette med det. Jeg har relativt bred erfaring innenfor IT, men ingen skoleutdannelse å vise frem, så det er ett ønske for meg å få dette.

NB! Jeg har egentlig ikke generell studiekompetanse, da jeg egentlig er utdannet innenfor kjemi og prosess. (fikk fagbrevet for ca 9 år siden og jobbet med det i ca5 år før jeg gikk over til IT)

 

Har nå jobbet noen år med IT og funnet ut at det er dette jeg trives med og det er dette jeg vil gjøre og vil gjerne ha en utdannelse til å backe opp dette.

 

Noen tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tok kontakt studieleder for itfag has HIST og hadde et lite møte med ham, hvor vi snakket om fag og slikt. Virket som et veldig godt opplegg. Jeg også har et ønske om bachelor, men vet ikke om jeg har tid til å ta alt, så vi ble enig om at jeg tok fag etter som jeg ville og se hvordan det gikk etterhvert. Fagene jeg tar nå kan senere brukes til en komplett bachelor hvis jeg ønsker å ta nå.

 

Så i høst skal jeg studere programmeringer i VB , databaser og publisering på internett.

Lenke til kommentar

Ja, er liksom det som er problemet for meg, er mye som går på programmering, jeg kan godt lære meg en del programmering/vise fram det jeg kan. Men ser ikke for meg at jeg kommer til å starte å programmere fulltid.. :) Siden jeg er litt vel sent ute, så har jeg egentlig bare bestemt meg for å ta en del fag som privatist til jul for så å se hvor jeg velger å gå videre.

 

Så får jeg heller ta en del fag/fortsette til neste år med å finne en skole som tilbyr bachelor innenfor informatikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...