Gå til innhold

Test: AC Ryan Playon!HD2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen som vet hvordan youtube og de andre "apps'ene" fungerer på denne boksen? Jeg har forgjengeren, PlayonHD, og på den er de ikke mye å skryte av.

 

Lurer også på hvordan den virker med nettverk. Min PlayonHD er litt treg med å logge seg inn på pc'en, og starting av film tar noen sekunder mer enn ønsket.. Hvis noe er galt med nettet låser boksen seg i noen minutter før den går tilbake til mappevisningen.

Lenke til kommentar

Fordelen med en mediespiller er at de som har filserver kan ha en liten boks, som ikke lager en lyd der de ser på tv. Ett genialt konsept, men selvfølgelig må produsentene begynne å lage hybrid løsninger for å suge penger av markedet. De burde heller perfeksjonere det produktet som er i handel, altså Mini.

 

Jeg har hatt en Mini ganske lenge nå, og den står ved siden av en Western Digital LiveTv. Jeg må ha 2 bokser, fordi det er mange filmer som ikke fungerer på den ene, som fungerer på den andre. AC Ryan boksen har en svakhet når det gjelder teksting. Veldig ofte blir ÆØÅ til kinesiske tegn. Lyden på den, altså output level, er også betydelig svakere enn på Western Digital boksen. Jeg må skru opp forsterkern ganske mye på samme film om jeg skal bytte boks for å få samme lydstyrke. (ja, jeg swapper samme optiske kabel mellom de to boksene)

 

I mine øyne, har man tapt om man setter en snurredisk inn i en slik boks. Da blir det støy og varme som er helt unødvendig å ha på en stue som nå idag er oppvarmet av en super-effektiv varmepumpe. Jada det er snakk om veldig lite watt og db, men det spiller ingen rolle. Det er en prinsipp sak etter å ha levd med en mediecenter pc som høres ut som ett halv-kvalt jetfly pga all støydempingen i den :)

 

Western Digital boksen har forøvrig ennå større problemer, og det er at den mister kontakten med nettverket (cat6 utp). Ikke i drift, men plutselig når man starter boksen, så finner den bare halvparten av maskinene på nettverket, og selvfølgelig ikke filservern som er den viktigste :)

 

Hadde noen laget en boks som var støyløs, taklet _alle_ format og teksting med æøå, samt fant alle maskiner på nettverket hver gang den bootet, tror jeg glatt at jeg kunne betalt mer for den enn hva Western Digital og AC Ryan boksen koster til samme + 500,- :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...