Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Driftsikker bruktbil til ca. 40 - 60 tusen


Anbefalte innlegg

Er på let etter bil. Liker ikke stasjonsvogner eller småbiler (VW Polo f.eks), og vil ikke ha en bil som er gamlere en 1999, helst ikke gamlere en 2000. Vil heller ikke ha en bil som tar for mye drivstoff, helst ikke en motor med sylindervolum større en 1,8.

 

Viktigste kriteriene min er at den skal være driftsikker og være behagelig å kjøre. At den kanskje ser litt bra ut er heller ikke negativt, men er mest opptatt over at innsiden skal se bra ut.

 

Har sett på biler som forskjellige Saab'er, Mazda 323(coupe-versjonen), Honda Accord, Ford Focus og Nissan Primera, mye japansk kan du se. Liker godt tyske biler som Mercedes og Audi, men Mercedes er vel litt over min prisklasse om eg ikke vil ha gamlere bil en 1999-modell. Har blitt frarådd å kjøpe Audi av en bilmekaniker, som mente at Audi'er i denne prisklassen var det mye problem med.

 

Noen råd?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dersom du ikke vet hva DIY står for, så kan Audier bli dyr i drift. Mye teknikk og Møller tar seg betalt. Nytt spedometer koster 10000 pga def. kjørekomputer. (DIY: $30 for nytt display på ebay + loddetinn. ) ABS hjerne koster 30.000 og det doble for ny automatkasse.

 

Jeg ville gravd litt dypere i lommeboken og kjøpt en Golf V med bensin og manuell kasse. Disse er meget bra sammenlignet med Golf IV og polo fra samme periode. Tror en sånn bil til ca 130000 er noe av det billigste du kan gjøre med tanke på årlig totalkostnader inkl. finansiering. Er veldig godt utvalg av Golf V på Finn. Populær bil betyr enklere på verksted og at reservedeler er tilgjengelig.

 

Dersom du ikke kjører mye, så kjøp bensin. Det du taper med økt drivstøffkostnad tjener du inn med billigere service og reparasjoner.

 

http://www.honestjohn.co.uk/ har også mye bra info. Litt dårlig på rust-info.

 

Ville også sjekket den nye Civicen dersom Golf V blir for traust. Er litt hr. Tørr Hår over Golf V. Men noen skiller seg ut!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...