Gå til innhold

Dokumentskanning program for mac


Anbefalte innlegg

Jeg kunne tenkt meg et program som jeg skal bruke til å digitalisere regninger og andre dokumenter jeg får i posten.

 

Det er greit at det bare er å scanne det, lagre og voila. Men jeg vil hatt litt OCR i tillegg, for å "gjennkjenne" templates, og arkivere rett etter dette. Feks, jeg får regninger fra kraftselskapet hver mnd med info om forbruk og slikt. Hadde vært greit om programmet gjennkjente at dette var "kraft faktura", og lagret litt info i forskjellige poster i meta data, søkbart. Slik at jeg seinere kan søke på en dato, kundenr, avtalenr osv. i arkivet, og få opp de forskjellige dokumentene.

 

Noen som har noe slikt? Jeg har googlet en del, men finner ikke helt det jeg er ute etter.

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil tro det er mye enklere for en hjemmebruker å bare scanne det inn og manuelt legge det i en mappe. Forstår at man vil autoarkivere og ha litt gjenkjenning hvis man er et svært selskap og skal scanne hundrevis av fakturaer daglig, men når det er snakk om et par stykk om dagen ville jeg ikke brukt tid på å lete engang.

Lenke til kommentar

Vel. Jeg vil ha mer en bare søke etter filnavn. For å si det sånn, jeg vil ha et slaks arkivsystem. Med mulighet for å søke i dokumenter.

Det som er greia er at jeg tar vare på alt som kommer i posten, som regel. Men jeg har ikke så stor plass i huset at jeg kan lage at større arkiv som er oversiktligt nok.

 

Derfor vil jeg scanne alt, slik at jeg har det tilgjenglig digitalt, søkbart osv. Så slipper jeg huske hvilken perm/mappe de forskjellige papirene ligger. Eller jeg slipper bruke mye plass for å ha alt alfabetisk, eller kategorisert. Ikke diskuter hvorfor jeg vil dette, men hjelp meg med hva jeg trenger :)

Lenke til kommentar

Ser ikke helt hvor jeg kan scanne i evernote? Ellers ser det ut til å være greit program.

Nå har jeg ikke fått testet det skikkelig enda. mtp OCR og slikt.

 

Edit: Fant ut hvordan jeg scanner til Evernote. Fungerer greit.. Ikke helt slik jeg hadde håpet på men.. Hvis noen har andre program som kan gjøre dette bedre så gi beskjed!!

Endret av Missy TommeN
Lenke til kommentar

Har testet en del nå. Ser ut til å være en grei måte å gjøre det på hvis det ikke finnes noen andre måter.

 

Jeg kommer nok til å savne en del slik som autoarkivering ut i fra templates og slikt. Det var jo egentlig det jeg var på jakt etter.

Men men.. Får håpe noen kommer med redningsprogrammet snart :-)

 

Vi har et som vi bruker på jobb, som heter eye-share. Men det er jo ikke helt det samme, det er for godkjenning av faktura, intern i en bedrift. Ikke helt det jeg er ute etter. Men noe, i og med at programmet finner ut hvilken person fakturaene skal til, ut i fra maler på hvordan fakturaen ser ut, så vet den i hvilke felter den skal kjøre OCR, og der finner den navn og beløp osv. Helt genialt hvis slikt kunne bli brukt til arkivering for private også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...