Gå til innhold

Valgets kval dell 500m eller egroup 732


Anbefalte innlegg

Jeg kom nettop hjem fra ferie og ser nå at dell kjører 10% på laptopene sine...samt fri hd oppgradering og frakt...dette gjør at jeg sitter igjen med et lite dilemma..jeg har egentlig bestemt meg for en elitegroup 732...men nå er jeg ikke sikker lenger..Siden jeg sliter litt med penger for tiden har jeg akkurat råd til å betale de 12k for egroupen...men igjen ser jeg på dell maskinen som : Lettere. billigere og tror at den fint klarer og oppfylle mine behov for: å spille cs og war3, høre musikk og bruke den til inet når jeg skal i militæret.

Så på dell 500m til standard oppsett for 8500kr, så plusser jeg på dvd/cdrw combo + 14" sxga skjem så blir det 9800 kr.Så kjøper jeg en ekstra minnebrikke fra komplett eller.no til 500 spenn..så får jeg en pentium mobile 1.3ghz, 30gb hd, 768ram + wireless osv.

Vil ikke dette holde til det jeg har nevnt?

eller skal jeg betale mer for en elitegroup som er større, veier mer, men har bedre tekniske speccs?

 

Og hva i (/¤#¤ er forskjellen på :

500M Mini PCI Wireless LAN Intel Pro 2100

500M Mini PCI Wireless LAN TM1300 (b/g)

? :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingen vits å betale masse for Elitegroupen. Dyrt nå. Ser bra ut nå, men om ett år er den bare en stor, tung og bråkete maskin med middelmodig ytelse.

Sats for all del på noe annet. Styr unna 732'en. Den er svært ubehagelig å ha på fangen oig har du den i sengen får den ikke nok luft pga ventilasjon slik at den klikker og henger seg etter relativt kort tid.

Lenke til kommentar

 

Og hva i (/¤#¤ er forskjellen på :

500M Mini PCI Wireless LAN Intel Pro 2100

500M Mini PCI Wireless LAN TM1300 (b/g)

? :D

 

Intel Pro 2100, (b, kun 11mb)gjør at pcen blir en Centrino(sammen CPU, GPU?)

Lan TM1300, er dell sin og kan kjøre b(11mb)g(54mb, ny standar)

 

Har selv tatt Lan TM1300, for og kunne kjøre 54mb(mot Linksys WAP54G), men da får man ikke et slikt Centrino klistremerke da ;)

Lenke til kommentar

Hei.

 

Først et svar til deg som startet denne posten.

 

Tenkte selv å bestille denne DVD-Combo + SXGA+ skjerm i dag, men ringte først inn til Dell sin kundeservice. Fant da ut at dette var et tillegg som ikke var noe å ta med i prisen ettersom DVD-Combo allerede er standard. Selgeren mente dette måtte være en litt glipp på deres side.

 

Så jeg krysset kun av for SXGA+ skjermen. Du kan jo hvis du ønsker endre bestillingen din.

 

Til deg som har bestilt integrert trådløs med g - trådløs netterverksstandard. Jeg har gjort det samme. Får vi da ikke Centrino klistermerket? Ikke så utrolig nøye, men jeg har jo lyst på det! :) Kanskje jeg må ringe dem og be dem sende med et til meg!?

Lenke til kommentar

vet ikke om du har en slik pc selv Solariz, men min har aldri hengt seg. hadde den i senga da det var ca 35 grader inne og det gikk knirkefritt.ja,den er tung,men jeg har ikke noe problem med å ha den i fanget, det er tross alt bare snakk om 3,5 kg. bruker å ha den på om ha den i bæreveska på fex toget og synes ikke det er et problem. underlage i bæreveksa gjør at den er helt grei og ha på fanget.

 

men med kravene du stiller austvoll så tror jeg dellen holder,mulig du kommer til å angre om du fex begynner å spille unreal 2 eller lignende,menmen. dell har litt bedre garanti enn de fleste som selger pcmax. alt i alt ville jeg nok godt for dell i ditt tilfelle.

Lenke til kommentar

Har selv en 500m, og tror ikke dere vil bli skuffet. Ikke hatt noen store problemer med min enda jeg ihvertfall.

 

Og til deg som ikke valgte Intel sitt wlan kort, ombestem deg! Må jo ha Centrino sertifisert maskin vel? Er vel bortkastet å ikke få det, og da heller ikke klistremerke:(

 

Får heller ikke Centrino logo i oppstarten da...

 

Lykke til dere som har bestilt. Har selv 1.5ghz, 40GB og 512 RAM, og betalte 12k...

Lenke til kommentar

Mister jeg Centrino oppstartsbilde også? Hva er dette for noe sludder? Har Dell ført meg bak lyset? :)

 

Slik kan vi jo ikke ha det. Er det virkelig slik at jeg ikke får dette? Da får jeg vel ta en telefon til dem snart og si at jeg virkelig må og vil ha dette. De er vel såpass greie at dem fikser det for meg.

 

En Dell 500M ser da så mye bedre ut med Centrino klistermerket! :lol:

Lenke til kommentar

Bare glem klistremerket og oppstartsbildet.

 

Hvis man bestiller 500M Mini PCI Wireless LAN TM1300 (b/g), får man både b-standarden(som Centrino-maskiner har) og den mye raskere g-standarden.

 

Jeg synes det er idiotisk å ikke ta b/g når man kan få det for samme pris, bare fordi man vil ha et lite klistremerke...

Lenke til kommentar
Bare glem klistremerket og oppstartsbildet.

 

Hvis man bestiller 500M Mini PCI Wireless LAN TM1300 (b/g), får man både b-standarden(som Centrino-maskiner har) og den mye raskere g-standarden.

 

Jeg synes det er idiotisk å ikke ta b/g når man kan få det for samme pris, bare fordi man vil ha et lite klistremerke...

 

Kan bare si meg enig her, hva teller det klistremerket da? fint og skryte av? Jaja men hva med og skryte av at du kan laste med 12/16Mbps istedet for naboen med sin Centrino sitter med 4/6Mbps ;)

Lenke til kommentar
austvoll nå har du betalt 1300 kr får høyere oppløsning på skjermen!!

 

Følg med litt bedre neste gang så sparer du kanskje litt penger også.. DVD/CDR combo er standard på den maskinen nå!

 

jeg sente en mail og fiksa det :D

så gjorde jeg følgende oppgraderinger istedenfor

- 14.1" TFT SXGA+ (1400x1050) (+558 kr)

- Intel® Pentium® M prosessor - 1,4GHz (+301 kr)

- 40GB Ultra DMA/ATA 100 (+290 kr)

 

 

:)

Lenke til kommentar

masse rå kraft.

 

Har selv en 732 og er strålende fornøyd med den. Men til de fleste bruksområder er den dell-en mer enn nok og den er etter min smak en smidigere maskin enn 732 men ikke så kraftig. Det er også enklere å skaffe tilleggskomponenter til dell-en om enn dyrt.

 

Og til han som klaget over at 732 ikke kunne ligge i sengen for da ville den bli ustabil, det er ikke min oppfatning. Min lå og lastet ned over kazza i to døgn i min seng ingen ustabilitet da.

 

Og det med at du ikke kan ha den i fanget hva er det for noe?? den kjører på 3 døgnet nå og ingen problemer med å ha den i fanget ??

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...