Gå til innhold

Kjøp av PC-skjerm til ca 2500 kroner?


Anbefalte innlegg

Hei, jeg vil da ha ny skjerm nå.

 

Jeg ser på tre forskjellige skjermer, og siden den ene nå er på ukens tilbud på Netshop, tenkte jeg at jeg skulle slå til iløpet av uka :-)

 

De det i utgangspunktet står om, er:

 

Samsung 27" LCD Syncmaster P2770HD

BenQ 27" LCD M2700HD

Acer 27" LED H274HLbmd

 

Jeg har forsåvidt et godt inntrykk av alle tre produsentene, og jeg vet jo at Samsung flere ganger har vist seg å være den beste i sin klasse, og da er det Syncmaster det har vært snakk om.

 

Jeg spiller en del, men det er lite FPS, hovedsaklig RPG og World of Tanks, så jeg tror ikke det er så utrolig viktig med respostiden. Spesielt ikke med tanke på at den tregeste av disse allikevel er på latterlig lave 5 ms.

 

Etter å ha lest denne artikkelen, har jeg konkludert med at det faktisk er dårligere farger på LED enn på LCD? Dette kan vel ikke stemme? Jeg ser at BenQen er mest lyssterk, og det er vel gjerne en fordel, spesielt i forhold til farger?

 

Jeg ser også en god del film, og ellers bare surfer.

Jeg har vurdert å kjøre dual-screen.. Vet ikke om det påvirker noe særlig, da alle tre ser ut til å ha omtrent like stor ramme.

 

Ellers er jeg også åpen for forslag :-)

Endret av Leifen18
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vil heller anbefale deg å kjøpe en mindre IPS-skjerm U2311H. Langt bedre bildekvalitet og du slipper en håpløst lav oppløsning for 27".

 

Skal man ha 27" burde man se på 2560x1440, ikke 1920x1080.

 

Angående LED i LCD-skjermer har jeg forstått at dette kun svarer seg når man kommer opp over 30", men jeg kan ta feil. Det jeg vet er at LED er mer gimmick og strømsparende enn faktisk utslagsgivende for bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Hmmm... Den er en del mindre, da.

IPS, ja, men det er jo egentlig bare bedre innsynsvinkel? Og ikke HDMI?

Det viktige med IPS er langt bedre fargegjengivelse, innsynsvinkelen hjelper også. Til film vil du merke dette.

 

HDMI har du ikke nevnt før nå.

 

Jeg vil fortsatt påstå at 1920x1080 på 27" er for lav pikseltetthet. Det vil hvertfall ikke gi deg noen fordel i spill av å ha større skjerm. 23" er nok å holde oversikt over synes jeg i strategispill.

 

Om du skal ha deg 27" burde du se på U2711H, som koster 5800 kr på dustin.no nå. Ellers er det best å holde seg til lavere størrelser med bedre bildekvalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...