Gå til innhold

Hvilken s-ata harddisk?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestemt meg for og kjøpe en s-ata basert disk.

Hvilken bør jeg velge?

Viktig er : stillhet og ytelse

 

Dette er valgene :

Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk

7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, Serial ATA150

 

Seagate 120GB Barracuda V S-ATA Harddisk

7200RPM, 9ms, 8MB cache, Serial ATA 150

 

Western Digital Caviar 120GB S-ATA 7200k

Special Edition 8MB cache WD1200JD

 

Takk for alle svar.

 

ps. det er bare disse diskene som er aktuelle.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bestemt meg for og kjøpe en s-ata basert disk.

Hvilken bør jeg velge?

Viktig er : stillhet og ytelse

 

 

Dette er valgene :

Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk

7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, Serial ATA150

 

Seagate 120GB Barracuda V S-ATA Harddisk

7200RPM, 9ms, 8MB cache, Serial ATA 150

 

Western Digital Caviar 120GB S-ATA 7200k

Special Edition 8MB cache WD1200JD

 

Takk for alle svar.

 

ps. det er bare disse diskene som er aktuelle.

Hvis at den er stille veier mest ville jeg valgt seagate men hvis det er ytelse ville jeg valgt wd. Har ikke sett tester på de aktuelle diskene men et kjennetegn ved seagate de siste par årene har vært veldig stille disker mens wd vanligvis har de med best ytelse

Lenke til kommentar

Jeg har

 

Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk

7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, Serial ATA150

 

og den er mer enn rask nok... :wink:

 

Den er så stillegående at du nesten ikke hører den, og den blir ikke særlig varm. Godt fornøyd med det kjøpet.

Lenke til kommentar

Ta Seagate Barracuda V, det er den mest stillegående. Dette er basert på egne erfaringer, har en 7200.7 og denne bråker en del mer enn mine V disker. WD bråker enda litt mer enn 7200.7 diskene, også det basert på egne erfaringer (mine gjorde iallefall det, har nå kun Seagate (4 stk) disker på mitt system og er rimelig godt fornøyd med dem. 7200.7 disken kunne kanskje vært like stille som V diskene, da ville alt vært en sann fryd !).

 

Men som sagt, basert på mine egne erfaringer ville jeg ikke vært i tvil - Seagate barracuda V!

Lenke til kommentar
Jeg har

 

Seagate 120GB Barracuda 7200.7 Harddisk

7200RPM, 8.5ms, 8MB cache, Serial ATA150

 

og den er mer enn rask nok... :wink:

 

Den er så stillegående at du nesten ikke hører den, og den blir ikke særlig varm. Godt fornøyd med det kjøpet.

 

Jeg sier meg enig med josh her. Har selv samme disk og er storfornøyd med både ytelse og støy. Varme har jeg ikke rukket å sjekke ;)

Lenke til kommentar
kan legge til at jeg blir gal av støyen fra WD disken min. Ikke lese knatring, men den konstante høyfrekvente hviningen.

 

Der må jeg også si meg enig. Jeg har en Western Digital Caviar D1000BB, og jeg har mang en gang funnet megselv liggende i senga med en pute på hver side av hodet for å kunne sove. Den støyer ikke veldig mye, men den lyden, den hvinelyden du snakker om.. Bluh.

 

Uansett, neste gang jeg kjøper disk blir det vel for å bytte ut den, i motsetning til bare å få mer plass.

 

Det er merkelig hva slag støy disker (les: WD hvertfall) lager i forhold til vifter. Jeg synes ikke vifter er så ille egentlig, hvertfall ikke Papst-vifta jeg har, hvis jeg har den på max. Tror det er 35 dB eller rundt der, husker ikke. Anyway, WD har sikkert god ytelse og alt, men er det virkelig SÅ store forskjeller? Jeg mener, hvis man er interessert i å ha et system som gir best ytelse når det gjelder harddisker må man vel over på SCSI eller 10 000 rpm IDE disker? Tenker på videoredigering og annet arbeid hvor harddiskene er mer avgjørende enn vanlig.

Lenke til kommentar

raskt nok? det kan aldrig bli raskt nok! :D

..men klart, er du av den støyalergiske typen, er vel seagaten et godt valg. Men perosnlig ville jeg valgt WD'n. skal du ha no med skikkelig fart på kan du jo vurdere en wd raptor disk, men er usikker på størrelsen på disse og om de leveres som sata.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...