Gå til innhold

Laptop til spill - ASUS N53SN eller ASUS G53SW?


Anbefalte innlegg

Jeg og en kompis har tenkt til å kjøpe en ny laptop hver og bruke ca 9-10000 kr. Disse skal brukes hovedsaklig til nettsurfing, film og spilling. Jeg står etterhvert mellom to laptoper og er litt usikker på hvilken det er som vil gi mest ytelse i spill og film for pengene.

 

Asus G53SW venstre - Asus N53SN høyre

 

 

Grafikkort: nVidia GTX 460M (1,5gb grafikkminne) mot nVidia GT 550 (2 gb grafikkminne)

 

CPU: Core i5-2410m (dobbeltkjerne mot Core i7-2630QM

 

RAM: 4GB DDR3 SDRAM 1333MHZ mot 8GB DDR3 SDRAM 1333MHZ

 

Harddisk: 640GB 5400 RPM mot 500GB 7200 RPM

 

Begge PC-ene har blanke skjermer i full HD oppløsning.

 

Like stort batteri på 5200 mAh på begge

 

Det som blir spørsmålet er om i5 prosessoren i den ene PCen vil være en flaskehals i forhold til ytelse i spill.

 

Edit: Retting i innlegg.

Endret av Fiske
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På høye instillinger gir gtx 460m i mange tilfeller ca dobbel så bra ytelse.

Har du tenkt å bruke datamaskinen til spilling er G53SW et klart bedre valg.

Prosessoren blir ikke en flaskehals i spill, de fleste spille støtter ikke mer en 2 kjerner uansett.

 

N53SN er mer mobil og har lengre batteritid, å film så er dem tilsvarende.

Lenke til kommentar

Ut i fra notebookcheck.net er det ingen tvil på at GTX 460 er ett mye bedre skjermkort.

 

Dagens spill vil yte best med ett bedre skjermkort kontra en bedre CPU, så i ditt tilfelle er det ingen tvil om at G53SW vil være det beste valget.

 

Sliter selv med å velge en PC, da egentlig mitt krav er at det er plass til en SSD disk, samt en mekanisk disk til lagring. Har enda ikke funnet en PC som oppfyller kravet med 2 harddisk brønner.

 

Slenger derfor ut ett forespørsel om det er noen som har byttet ut det optiske drevet med en SSD - noen som har tips til hvilket "kabinett" som kan brukes til dette.

Lenke til kommentar

Eier du en selv? :-) Vet at det er litt forskjellige modeller fra forskjellige nettbutikker, men du er helt sikker på at 15" utgaven har 2 brønner?

 

I så tilfelle er det ett lett valg.

 

Ja det er en slik jeg var ute etter, selv om det blir unødvendig om det allerede er to brønner.

 

Har hørt at noen bærbare ikke har en SATA tilkobling til DVD-drevene, vet du noe om det?

Endret av dees
Lenke til kommentar

Fikk en i dag faktisk, og har installert 3 harddisker i min :new_woot: (hadde en ODD->harddrivebay som passet.

 

Jeg er nesten helt sikker på at alle modellene kommer med støtte for 2 harddisker, dem kjører også av sata 3 og er ypperlig til SSD.

 

Har ikke hørt at optiske enheter ikke drives av sata, eldre drives kanskje av IDE. Men at det er en sata 2 som kan være drevet av en dårlig kontroller er vel ofte tilfellet slik at det ikke egner seg å ha en ssd der. En lagringsdisk skal fungere fint.

 

G53SW har sata 3 kontakter på harddiskene, og sata 2 kontakt til optiske enheten.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg fikk min G53SW i helga og kan ikke si noe negativt om den.

 

Knallbra skjerm, kjører de fleste spill med high grafikk, scorer bra på benchmark osv.

 

Eneste jeg kan trekke litt fram er at det kun var en RAM-slot ledig, mens dustin var det oppført at det skulle være 2 ledige.

 

Satt dermed inn 4 GB ekstra minne samt en Crucial C300 SSD disk

Utrolig kjapp oppstart ;D

 

Løp å kjøp imo!

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg er veldig fornøyd med G53en jeg kjøpte.

 

Ting jeg liker veldig godt på den:

God byggekvalitet

God ytelse i spill, tar det meste med høvelig god grafikk

Blir ikke varm(!) er ganske stille

 

Ting jeg ikke er så glad i:

Ikke akkurat den peneste PC-en jeg har vært borti

Litt tung, men overkommelig

 

Alt i alt er dette en veldig god PC til spill og som mediasenter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...