Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan overkomme aldersforskjell


Anbefalte innlegg

Det har seg slik at jeg er interessert i en jente som er fire år eldre enn meg. Har kjent henne gjennom jobben i over et år nå, og vi har alltid flørtet mye med hverandre, og fått kommentarer fra andre kolleger. Problemet er at hun har gitt uttrykk for at hun ikke vil bli sammen med en fyr som er fire år yngre enn henne, da hun synes det er "rart". Personlig så ser jeg det ikke som et problem i vår alder (henholdsvis 20 og 24). Jeg mener nå individuell modenhet er mye viktigere.

 

Min første tanke er selvsagt at hun bruker alderen som en enkel måte å si at hun ikke er interessert, men det får jeg bare ikke til å stemme overens med andre signaler.

 

 

Synes dere det er "uakseptabelt" å la forholdet utvikle seg i vår situasjon? Unormal aldersforskjell, ja, men uakseptabel? Har dere noen forslag til hvordan jeg kan få henne til å innse at aldersforskjellen mellom oss ikke er en big deal?

 

Postet av anonym: baa78bd32fd842de0c7fbfd0dc29a9a1

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lurer selv på det samme, og er i samme båt (23 og 27 år).

 

Har hittils prøvd å tenke på at det kun er i mitt hode det er en hindring.. men ser jo mange jeg kjenner som er sammen med yngre jenter, så om det er en norm i samfunnet eller ikke vites jo ikke.. :)

 

Postet av anonym: ba03f536e2b534fba7f3b781fbfa6c2f

 

 

Dersom du deler leilighet med en som er 5 år eldre enn deg men ikke oppfører seg sånn, kan det være en idé å introdusere dem for hverandre, for så å få jenta til å gjette på alderen hans. Når hun så presterer å gjette at han er yngre enn deg, burde det hjelpe litt. Men... ikke nok, i mitt tilfelle :p

 

Postet av anonym: baa78bd32fd842de0c7fbfd0dc29a9a1

Lenke til kommentar

Den aldersforskjellen der er virkelig ikke noe å skrike over... Gjør det dere har lyst til når dere har lyst til det. livet er for kort til noe annet:) Jeg kjenner flere med aldersforskjell "feil" vei, for eksempel mine foreldre:)

 

Det er jeg veldig enig i. :) Problemet er at hun ikke er enig; å si "Døh. Nå er du bare tullete." funker som regel ikke så bra.

 

Postet av anonym: baa78bd32fd842de0c7fbfd0dc29a9a1

Lenke til kommentar

Min kjære er 13 år eldre enn meg. Vi har det helt fantastisk sammen, og har valgt å ignorere andres meninger om oss to. Den sterke bånden mellom meg og han, er såppass sterk at andres meninger og kritikk, ikke har noen verdens ting å si, eller ødelegge det fine meg og han har skapt sammen. Vi har snakket ganske mye om aldersforskjellen, og har kommet til enighet at den er helt likegyldig. Ingen tema for oss lengre!

 

Jeg mener, så lenge to personer har det bra sammen, lik verdi, og klarer å balansere ting, selv om begge kanskje er på forskjellige stadier i livet, så har i grunn alder ganske lite å si når det gjelder kjærligheten, hvis man ser bort i fra konsenkvensene som kan forekomme senere i livet (og det får man ta tak i senere) - å tenke såppass langt frem i tid, er bortkastet tid når kjærligheten er ekte. Ingen forhold har noen garanti for at det skal vare livet ut heller!

 

Aldersforskjell "den andre veien" burde ikke ha noe som helst å si for utviklingen mellom dere videre. 4 år er jo ingen big deal.

Endret av Frk. Snasen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Fint at dere ikke lar andre diktere deres forhold frk.snasen:) Jeg vil kommentere at fra mitt synspunkt så er ikke 13 år så veldig mye, iallefall ikke midt i livet. Det er klart at når man er unge så kan det være veldig mye, og det kan også være betydningsfullt i de eldre dagne. Jeg har et vennepar der hun er 24 og han er 48 og det er jo klart at hans alder blir veldig tydelig når hun blir eldre(eks hun 50 og han 74). Men nå er jo livet så funurlig laget at alt kan skje når som helst og jeg er av den oppfatning at man skal nyte det man har når man har det kontra å ikke ha det i det hele tatt:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hehe, ja det blir gjerne noe enkelt å ordlegge seg slik ja:P

 

Men har hun forklart hvorfor hun føler det er rart med en slik aldersforskjell? Synes du dere ellers er jevne i forhold til hverandre?

 

 

Har ikke presset henne så veldig på det, så det vet jeg ikke. Tror hun bare synes det er "merkelig" eller noe slikt. Men det er jo definitivt kjemi mellom oss, og med unntak av at hun er ferdig utdannet mens jeg så vidt har begynt, er vi veldig jevne mentalt sett.

 

Slitsom situasjon. Har lyst til å bare be henne om å slutte å være så tullete.

 

Postet av anonym: baa78bd32fd842de0c7fbfd0dc29a9a1

Lenke til kommentar

4 års aldersforskjell er ingenting i mine øyne. Som flere her sier, så har alder ingenting å si, så lenge man trives sammen :-)

Jeg er sammen med/holder på med en som utgjør større aldersforskjell enn frk.snasen sin aldersforskjell med typen.

Folk er forskjellige, og jeg liker'e!

Lenke til kommentar

Det kan jo ha noe betydning, hvilket forhold det er snakk om da? Kjærseteforhold, eller et elsker/elskerinne forhold.

 

Den første dama jeg hadde samleie med, var 24 og jeg var ennå ikke fylt 15. Vi hadde regelmessig sex i mange år, selv om begge hadde andre. Vi gikk bra i sammen, lo av de samme tingene, var på resturanter og danset sammen og hadde bra sex i sammen. Jeg så aldri noe problem med hennes alder.

 

Da jeg var 17, ble jeg også med på en hyttetur, hvor vi skulle ha vært 3 par. Av en eller annen grunn, trakk to andre menn(venner) seg og jeg endte opp, med de tre damene. Etterhvert hadde jeg sex med dem alle sammen, gjentatte ganger. Og den elste venninden, til min venninde, var 43 år. Jeg følte heller ikke da noe problem. Og det er 26 år, for en 17 åring. Så det kommer vel litt an på forhold, kjemi og øynene som ser!

Lenke til kommentar

Jeg er 21 år nå og har falt for ei jente på 17. Når jeg er med hun tenker jeg aldri over aldersforskjellen og jeg ser ikke hvordan den skulle påvirket noen deler av forholdet vårt. Klart jeg har noen venner som mener at 18 er den gyldne grensen - og hun har noen venninner som mener jeg er for gammel, men til syvende og sist bryr jeg meg ikke om hva de mener. Vi passer godt sammen og smiler av hverandre og det er alt jeg trenger.

Lenke til kommentar

4 år er litt spør du meg. Men hele greia dreier seg om hvor gammel man er. Det er snakk om overgrep når ei jente på 14 blir lurt inn i et forhold med en tulling på 25 - 26 eller mer. Stillingen er en helt annen når det er snakk om to voksne mennesker, 40 og 53 for eksempel. Dette er noe man må ta til betraktning.

 

 

Gutter/"menn" har en tendens til å gå for den yngre garden når man er på jakt. Hvorfor vet jeg ikke, men jeg tror ikke det har noe med at gutta først og fremst liker yngre jenter å gjøre. Jeg tror heller det er en statusgreie bland jenter å få seg en eldre og mer ressurssterk kjæreste, ettersom dette gir et maktforhold i forhold til andre. Man er selvstendig ettersom en eldre kjæreste ofte vil ha bil, eventuelt egen bolig etc, og dette gir status blant venninner og venner. Gutta på sin side er nok ofte glad for å i det hele tatt kunne velge mellom de fineste jentene (kontra de ikke fullt så pene jevngamle jentene).

 

 

 

 

TS: Det at kollegaen din er vanskelig å få tak på er nok på grunn av sosiale normer. Hun vil nok ikke rote rundt med en som er såpass mye yngre, ettersom dette setter henne tilbake noen år. Hun er i ferd med å få god råd, ha mulighet til å tilegne seg materielle goder gjennom fremtidig (voksen) kjæreste, og er kanskje tilogmed verpeklar. Der kommer du, som student, til kort.

 

I tillegg er det sosiale normer som veldig mange er veldig opptatt av, selv om de ikke vet det selv. For ei jente vil det være litt "ukult" og "flaut" å være sammen med en som er mye yngre. Ikke spør meg hvorfor, men slik er det. Derfor kan det hende at det som holder henne igjen er det som venninnene sier til henne, ikke hva hun føler. Dette er det lite du kan gjøre med. Hvis du skal være i det veldig kreative hjørnet kan dere eventuelt "finne ut at dere har felles bekjente" og "tilfeldigvis møtes i en sosial setting" hvor du kanskje møter hennes venninner.

 

Jenter er som konsumenter; de har alltid et "kjøpssenter". Du må treffe dette kjøpssenteret, et selge produktet (deg) til alle medlemmene, ettersom alle medlemmene er med i kjøpsavgjørelsen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...