Gå til innhold

Psykologi på UiB eller NTNU?


Saisuke

UiB eller NTNU?  

29 stemmer

  1. 1. UiB eller NTNU?

    • UiB
      15
    • NTNU
      14


Anbefalte innlegg

Går rett på sak, jeg!

Etter å ha fullført introduksjonsstudiet i psykologi, har jeg søkt meg inn på 5-årig profesjonsstudium i både Bergen og Trondheim. Jeg aner ikke om jeg får tilbud ennå, men har greie sjanser begge steder. Ettersom jeg som prototyp Oslo-boer ikke er spesielt godt kjent med noen av de to byene, frir jeg til dere som vet så meget mer enn meg om én eller begge byer/studiesteder:

 

UiB eller NTNU?

 

Lurer på generelt grunnlag hvilken by som er best å studere i, og hvis noen har spesifikk kjennskap til profesjonsstudiet i en av byene, er jeg lutter øre hva kvalitet på studiet angår! Ser nemlig at de er lagt opp litt ulikt...

Endret av Saisuke
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du får valget, så ville jeg valgt UiB ut i fra det faktum at institutt for psykologi ved NTNU har noen personalproblemer, det har vært oppe noen ganger i student- og universitets-avisene. Men begge byer er fortreffelige studentbyer.

 

Tromsø har forresten også inntak fra årsenheten i år også, men dit ville du kanskje ikke?

 

Men når det er sagt, problemene på NTNU er ikke større enn at eks-kona mi som har studert der tidligere ville foretrekke å komme inn der i år.

Lenke til kommentar

Hvis du får valget, så ville jeg valgt UiB ut i fra det faktum at institutt for psykologi ved NTNU har noen personalproblemer, det har vært oppe noen ganger i student- og universitets-avisene. Men begge byer er fortreffelige studentbyer.

 

Tromsø har forresten også inntak fra årsenheten i år også, men dit ville du kanskje ikke?

 

Men når det er sagt, problemene på NTNU er ikke større enn at eks-kona mi som har studert der tidligere ville foretrekke å komme inn der i år.

Jeg vurderte UiT også, men bestemte meg for å kun søke UiB og NTNU på bakgrunn av kombinert mage- og "litt-langt-unna"-følelse. Jeg tok årsenheten på NTNU selv om jeg bor i Oslo (reiste opp og ned samme dag som eksamen var), og det skal sies at noe av den kontakten jeg hadde med personalet på NTNU var latterlig skuffende og uprofesjonell. Ønsker likevel ikke å la det stoppe meg fra å begynne der - hvis det skulle vise seg at det kun er der jeg får plass/hvis de har et bedre studium rent faglig. Men personalproblemer sjokkerer meg ikke. Synd, egentlig...går jo for å være et uni med bra nivå.

 

Trondheim eller Bergen? Når alt annet er satt til side blir det å velge mellom to onder: Regnet eller glatta? :p

Fortreffelig poeng! Fikk erfare det når jeg avla eksamen der i desember. Når selv folk i tyveårene omtrent trenger isbrodder for å komme seg rundt i sentrum er noe veldig rart.

Endret av Saisuke
Lenke til kommentar

Heisann!

Har selv vurdert å studere psykologi, men jeg har tenkt en del på å studere i Oslo. Har noen erfaringer ift. psykologistudiet her? (Se bort i fra Oslo som by, jeg er mer interesert i kvaliteten på studiet/foreleserne osv)

 

- ikke meningen å stjele tråden, men ettersom det allerede er på agendaen her, så ser jeg ikke poenget med å starte en hel ny tråd som går på det samme :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Heisann!

Har selv vurdert å studere psykologi, men jeg har tenkt en del på å studere i Oslo. Har noen erfaringer ift. psykologistudiet her? (Se bort i fra Oslo som by, jeg er mer interesert i kvaliteten på studiet/foreleserne osv)

 

- ikke meningen å stjele tråden, men ettersom det allerede er på agendaen her, så ser jeg ikke poenget med å starte en hel ny tråd som går på det samme :)

Kjenner ei som går på UiO, og hun er veldig fornøyd! Sitter dog ikke på detaljkunnskap om studiet der rent praktisk, men ser ut til å være anerkjent, og at studentene trives godt der.

 

Stemmer at det bare er opptak rett fra videregående... Mht. karakterkrav; i primærvitnemålskvoten er grensen 55, og som vanlig søker i overkant av 64 (dvs. inkludert alderspoeng etc.). To alternativer til: Kan søke deg inn på årsenheten, og med nesten utelukkende A-er derfra, søke deg inn på profesjonsstudiet i Bergen eller Trømsø. Siste mulighet er det store utland, f.eks. starte med en bachelor i Norge, og søke på kandidat (eller ta hele studiet) i Danmark.

Endret av Saisuke
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

kan en moderator endre tittelen til

"Studere på UiB eller Dragvoll?"

Poenget med det er?

Bakgrunnen for tråden var tross alt både generell (preferanse for studieby/universitet), og spesifikk (angående kvalitet på psykologistudiet). Har for ordens skyld lagt til psykologi i trådtittelen.

Lenke til kommentar

kan en moderator endre tittelen til

"Studere på UiB eller Dragvoll?"

Poenget med det er?

Bakgrunnen for tråden var tross alt både generell (preferanse for studieby/universitet), og spesifikk (angående kvalitet på psykologistudiet). Har for ordens skyld lagt til psykologi i trådtittelen.

 

 

dragvoll er en stor skam for NTNU. Man finner 99% søppelmennesker der.

 

*venter på ban* :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...