Gå til innhold

Opera dør...


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

jahaja? Det googlebaren gjør kan jo Opera gjøre. Slik jeg har skjønt det så får du et eget felt med google søk, Opera fikser jo dette mer elegant iom at du kan søke rett fra adressefeltet og dermed sparer du plass :) I Opera kan du også legge til de søkemotorene du trenger. Veldig kjekt med f.eks imdb søk :)

 

Så har du jo alle de andre fordelene Opera har over IE da. Det er store ting som mouse gestures og MDI samt mindre ting som hva som skjer når du skriver inn gal adresse i adressefeltet :)

 

Opera dør ikke pga googlebar nei.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NN7wWQ

Det der skjønte jeg ikke helt, hvordan kan google toolbar utkonkurere opera? Opera er fremdeles utrolig funksjonelt og gir deg mye mer frihet.

Kunne skrøte en del om opera nå ;)

 

Men må bare si at en toolbar, som er som regel bare i veien gjør ikke at opera plutselig blir unyttig.

Lenke til kommentar

Google-baren gjør mye mer enn bare å søke på google. Og IE _med_ googlebar tar mer enn 2 cm mindre plass enn opera hos meg.

 

Jeg synes opera spiser for mye plass på skjermen. Jeg søker bare på google, og jeg bruker trackball og bruker ikke mouse-gestures.

 

Opera takler ikke alle sider, sluker minne og kræsjer oftere enn IE. IE er bedre integrert mot programmer som bookmarkmanagere.

 

Utifra mitt bruk, er googlebar ikke lenger best.

Lenke til kommentar

Opera dør nok neppe av den grunn. Det er ikke bare den funksjonen som gjør at Opera er bedre enn IE.

Google Toolbar gjør bare EI mer ustabil enn den allerede er :roll:

 

Det heller IE også burde hatt er at den husker hvilke sider som var oppe før det eventuellt kræsjet :D

Lenke til kommentar
Google-baren gjør mye mer enn bare å søke på google. Og IE _med_ googlebar tar mer enn 2 cm mindre plass enn opera hos meg.

 

Jeg synes opera spiser for mye plass på skjermen. Jeg søker bare på google, og jeg bruker trackball og bruker ikke mouse-gestures.

 

Da kan vi vel slå fast med en gang at du ikke klarer å utnytte Opera skikkelig ;)

 

Når sant skal sies så er ikke Opera noen browser for alle og enhver. Det er mer en browser for erfarne brukere av den typen som vil bruke 10 minutt til å fikse på browseren sin. Det er klart at dersom du ikke bruker Operas features fordi du ikke kjenner til dem eller bare ikke liker dem også er ikke Opera allverdens nei.

 

Screenshot av min minimalistiske Opera

Lenke til kommentar
det er jo litt morsomt at du kaller deg en "avansert bruker" og lagrer et screenshot av desktop'en din som .gif :)

 

Lagra bevisst som .gif for å få skarpest tekst, er Opera som er bildemotivet, ikke desktopen. Desktopen er der kun for å gi et bedre helhetsinntrykk enn det screenshot av kun Operavinduet ville gjort. Er jo også en del store overflater med lik bakgrunn. Sammenligna med .jpg og .gif kom faktisk best ut mtp kvalitet (med spesielt hensyn på teksten) vs størrelse.

Lenke til kommentar
velvel.. borsett fra at opera ikke er betydelig raskere, så stemmer nok det utsagnet ditt.

Merka ihvertfall forskjell når jeg hadde 56K. Men det er vel kanskje ikke betydelig, for de fleste.

 

Og et tips til de som synes opera tar litt mye plass, men vil ha knapper; bruk et skin som heter Breeze Simplified (evnt. om du finner et annet enkelt skin du heller foretrekker). :)

Her er indexen til Opera-skins.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...