Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Matte S1 og S2 - Master/bachelor


Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg går på VGS nå og der har jeg P matte, men jeg vurderer å ta S1 og S2 matte som privatist til høsten, fordi da kan jeg ta mastergrad i økonomi på BI, istedenfor bare bachelor grad. Er det noen andre her inne som syntes dette høres fornuftig ut, eller som kanskje har hatt S eller P matte på skolen, som vet ca. hvor vanskelig det er osv?

 

takker for svar

Tardface

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I fjor lå jeg på 4 i matte, så byttet jeg til en bedre lærer, og i år fikk jeg 5.. Men problemet er at jeg må ta det som privatist, og da er jeg redd jeg kommer til å faile - siden jeg ikke kommer til å ha noen lærer.. Må i tillegg ta S1 og S2 på ett år, høres dette realistisk ut?

Lenke til kommentar

Flott! Da virker det som du har et godt grunnlag! Jeg tror ikke det er noe problem å ta det som privatist. Lærebøkene (i alle fall Sinusbøkene) er veldig forklarende, så det ikke blir noe problem å ta det på egenhånd. Sitter du fast, er det alltids noen på forumet som kan hjelpe deg. Videre nevnte du at du ønsket å ta det på et år. Jeg vil anbefale deg å sette opp en plan/mål for når du skal være ferdig med hvert enkelt kapittel. Er det noen emner du er litt svak, f.eks sannsynlighet, så kan du beregne litt ekstra tid til det. Motsatt hvis det er noe du tar lett. I tillegg lønner det seg å sette av to uker til repetisjon før eksamen - fort gjort å glemme litt. Tar du S1 til jul og S2 til sommeren, så tror jeg dette går bra hvis du er motivert og innstilt på å jobbe:)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...