Gå til innhold

Lurer på om noen kan reklamere litt for sykepleierutdanningen?


Anbefalte innlegg

Som tittelen sier, jeg er nysgjerrig på deres meninger og erfaringer fra nevnt utdanning. Hva var bra? Hva var ikke så bra? Hva likte du best/minst? Hvordan var kjønnsfordelingen? Hvordan opplevde du disse 3 årene? Hvilket felt valgte du å fokusere på? Hvor jobber du i dag?

 

Dette er da spørsmål jeg håper noen er villig til å svare på. Hvis det kommer inn nok svar kommer det garantert flere spørsmål. Skal selv ta spl utdanning i løpet av de neste årene, og det er alltid gøy å høre andres tanker rundt dette emnet.

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Det kommer helt an på ved hvilken skole man tar utdanningen sin på, så jeg kan bare snakke ut ifra min egen erfaring:

 

Bra: mye praksis. Det er her man lærer hva det vil si å være sykepleier. Du får også muligheten til å finne ut hvilke felt som interesserer deg mest, og hvilke pasientgrupper du vil jobbe med.

Mindre bra: For lite anatomi/sykdomslære, for mye fokus på oppgaveskriving og annet "dilldall". Også for mye arbeid i grupper, og for lite selvstendig jobbing. Men dette kan jo være et pluss for andre.

 

Kjønnsfordelingen var vel 10-20% gutter, resten jenter. Jeg opplevde at tre år går veldig fort, så utnytt studenttilværelsen godt ved å stille spørsmål, gå på forelesninger osv.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Det kommer helt an på ved hvilken skole man tar utdanningen sin på, så jeg kan bare snakke ut ifra min egen erfaring:

 

Bra: mye praksis. Det er her man lærer hva det vil si å være sykepleier. Du får også muligheten til å finne ut hvilke felt som interesserer deg mest, og hvilke pasientgrupper du vil jobbe med.

Mindre bra: For lite anatomi/sykdomslære, for mye fokus på oppgaveskriving og annet "dilldall". Også for mye arbeid i grupper, og for lite selvstendig jobbing. Men dette kan jo være et pluss for andre.

 

Kjønnsfordelingen var vel 10-20% gutter, resten jenter. Jeg opplevde at tre år går veldig fort, så utnytt studenttilværelsen godt ved å stille spørsmål, gå på forelesninger osv.

 

Hvilken skole var du på?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...