Gå til innhold

Vil 600w holde for SLI oppsett?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har sniffet litt på et SLI oppsett. De tenkte kortene er:

 

GIGABYTE GEFORCE GTX 560 TI OC 1GB PCI-E DVI/HDMI

 

Jeg har en sandy bridge I5 2500k klokket til 4,3 ghz.

 

Strømforsyningen er denne:

 

OCZ MODXSTREAM PRO 600 WATT PSU

 

Hovedkort: Asus sabertooth(hvis det har noe å si?)

 

Kabinett: Nzxt Phantom med følgene vifter: 3x200mm. 4x120mm(Hvis det har noe å si?)

 

CPU kjøler, h70.

 

Spørmålet mitt er: vil min PSU klare å kjøre SLI? :blush:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det skal holde, men knappt. Systemet ditt vil dra ca 600 watt teoretisk på 100% last. Dvs du må stresse overklokkede cpuen til 100% og begge skjermkortene til 100% , samt harddisker og lese fra cdrom etc. Under normale omstendigheter vil ikke systemet dra mer enn ca 500watt på full load i de mest krevende spill. Alikavel så kan det bli litt mye for strømforsyningen. Litt avhenging av hvor god kvalitet det er på strømforsyningen også. Jeg ville prøvd sli oppsett. I hverstefall må du gå til innkjøp av en ny strømforsyning i 650-750 watt klassen, noe som ikke er spesielt dyrt.

Lenke til kommentar

Ja det skal holde, men knappt. Systemet ditt vil dra ca 600 watt teoretisk på 100% last. Dvs du må stresse overklokkede cpuen til 100% og begge skjermkortene til 100% , samt harddisker og lese fra cdrom etc. Under normale omstendigheter vil ikke systemet dra mer enn ca 500watt på full load i de mest krevende spill. Alikavel så kan det bli litt mye for strømforsyningen. Litt avhenging av hvor god kvalitet det er på strømforsyningen også. Jeg ville prøvd sli oppsett. I hverstefall må du gå til innkjøp av en ny strømforsyning i 650-750 watt klassen, noe som ikke er spesielt dyrt.

 

Takk for svar :-) da prøver jeg det :-)

Lenke til kommentar

Ellers er ModStream ikke blant de beste, HardOCP slaktet denne serien i test og fikk "Ikke bestått" mener jeg.

Handle deg noe ala Corsair eller ett annet PSU merke med Seasonic innmat (Mange produsenter kjøper PSUer fra Seasonic eller bestiller fra de og smeller på sitt eget merke istedet, Corsair blant annet.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...