Gå til innhold

Skjermkort til Film og casual gaming på 42"


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg lurer på om dere har noen anbefalinger på skjermkort til stuepc'n min.

 

Oppsettet fra før er:

SILVERSTONE GD05B M-ATX BLACK - kabinett

Gigabyte GA-Z68MA-D2H-B3 - Hovedkort

Intel Core™ i5 Quad Processor i5-2500K - cpu

Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 8GB CL9 - minne

 

alt dette drives av en 400W psu fra 2007

 

tv'n er av typen LG - 42LD420N

 

Ifølge manualen til kabinettet bør jeg installere skjermkort som "blåser lufta direkte ut av kabinettet"

 

 

Vegard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste skjermkort blåser luften ut av kort-ribbene bak på PC uansett.

 

Kan se for meg at du vil ha et "middelklasse-kort" (1000-2000 kr) og et uten vifte da du kanskje vil ha en stillegående PC på stua. Alikevel får du ikke mange kort over 1000kr med kun ribbekjøling, for da må du uansett over på vannkjøling som jeg antar du ikke har allerede.

 

Du klarer deg ok med et kort ~ 1000kr for de fleste spill med passiv ribbekjøling med middels settings. Husk at du også kan kjøpe passiv kjøling sepparat for enkelte modeller, men dette tar mer plass(!) i kabinettet.

 

Det kommer ned til hva du har av andre komponenter på PC som lager støy og om skjermkortet eventuelt overdøver disse, og om dette er et problem når du har Surround-anlegget kjørende for full tut :)

Endret av m0g1e
Lenke til kommentar

Det kommer helt an på PSUen det. Er det en navnløs PSU med bare 25A på 12V-linja er det nok lite vits i å kjøpe noe grafikkort sterkere enn HD 6670, da PSUen sannsynligvis er ganske nærme maksgrensa si allerede.

 

Om du har en Seasonic 400W er det derimot en helt annen sak, og du kan sikkert kjøre HD 6850 eller bedre uten problemer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...