Gå til innhold

Hvordan legge inn Sense 3.0 på HTC Desire HD?


Anbefalte innlegg

Lurer fælt på hvordan man gjør dette.

Nye Sense 3.0 ser bare helt fantastisk ut, og det har blitt lansert en custom ROM som er stabil til Desire HD nå.

Problemet mitt er at det virker som det er svært så lite info om hvordan man legger inn dette på telefonen. Alt alle sidene sier er at man laster ned ditt og datt, og så legger man inn..... bla bla bla. Så har man det.

Eller det står nesten ikke det en gang. Bare at man laster ned ROMen og legger den inn.

Hvordan gjør man det??

La nettopp inn android 2.3 på telefonen min. Har det noe og si??

Skulle ha vært laget en guide som sier hva man skal gjøre steg for steg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å legge inn custom ROM må telefonen være rootet. 2.2 kunne rootes enkelt via en såkalt "One Click Root". 2.3 har jeg desverre aldrig forsøkt og roote, så det kjenner jeg ikke til fremgangsmåten på, men det er nok ikke like enkelt som på 2.2, ikke enda værtfall.

 

Når telefonen er rootet (kan sjekkes ved og installere f.eks root checker) så er du klar til og legge inn en custom ROM.

 

Å legge inn custom ROM kort forklart: Last ned ROM-en du ønsker bruke, legg en over på minnekortet. Installer og start ROM manager.

 

Det er en tråd her på forumet som heter: HTC Desire HD - Rooting og Custom ROMs / Tips og FAQ

Høres ut som en tråd for deg :)

Lenke til kommentar

Dette gjelder HTC Desire, men jeg går ut i fra det er likt på Desire HD.

 

 

Først må du roote telefonen, søk etter guider eller one-click-programmer for dette.

 

Deretter må du finne det rom'et du vil ha. Etter du har lastet den ned legger du zip-filen på minnekortet (ikke i noen undermappe), slår av telefonen, slår den på igjen mens du holder inne volum ned, velger recovery (bla med volumtastene, velg med påknappen), velger wipe data/factory reset (dette sletter alt), velger install zip from sdcard - choose zip from sdcard, velger zip-filen, lar den installere og til slutt velger du reboot system now og du starter da opp ditt nye rom.

 

 

Før du begynner med noe som helst av dette må du ta backup av alt på telefonen din.

Endret av SKT
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Kom på at det kanskje har noe med at jeg ikke har permroot på den. Prøvde det via visionary, men telefonen startet bare og resette seg selv i all evighet. Måtte gjenopprette den for at den skulle fungere igjen.

Er det derfor jeg ikke får lagt inn et nytt ROM?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...