Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er det virkelig et problem om foreldrene finner ut at barna trenger kondomer?


  

74 stemmer

  1. 1. Bryr/brydde du deg om foreldrene dine finner/fant ut at du har/hadde sex?

    • Nei
      54
    • Ja
      18
    • Bare en av dem
      2
  2. 2. Bryr/brydde du deg om foreldrene dine finner/fant ut at du har/hadde anskaffet kondomer?

    • Nei
      51
    • Ja
      19
    • Bare en av dem
      4
  3. 3. Hva ville du tenkt om du var dine foreldre?

    • Oh no, not my son/daugther
      2
    • Allerede?
      1
    • Først nå?
      14
    • Om ikke annet beskytter h*n seg...
      52
    • Hvor er hagla?
      5


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tror det er veldig forskjellig, litt avhengig av hvordan foreldrene dine er. Moren min og jeg har alltid pratet mye om sex, sexleketøy og alt mulig rart. Ler av ting og kan ha litt grov humor. Men det at jeg skulle ha sex fant hun værre, men mest for at hun ønsket å beskytte meg og at jeg ikke skulle angre på noe. Så jeg prøvde å holde det litt hemmelig, men dagen hun spurte gjorde det meg ingenting at hun fikk vite det. Men veldig mange foreldre er dårlig til å ta opp emne selv, og da er det nok vanskelig og ja flaut for ungen å nevne det.

 

Men både moren, faren og storebroren min (7 år eldre) vet at jeg har sex og det gjør meg ingenting. Gjør egentlig det hele mye lettere synes jeg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har aldri hatt problemer med at foreldrene mine vet om at jeg har kondomer eller at jeg har sex med partnerne mine eller lignende.

 

Men de reagerte ganske kraftig da jeg som femtenåring hadde blitt henta døddrukken på fest kvelden før, og pappa fant en brukt pakke angrepiller i jakkelomma mi da han tok jakka inn fra bilen :p

 

Og det skjønner jeg forsåvidt godt, for på den tida hadde jeg ikke kjæreste, og dagen før hadde jeg hatt sex med to forskjellige. Det hører med til historien at ingen av de to var eksen min som jeg fremdeles var samboer med og hadde sex med mer eller mindre regelmessig...

 

Foreldrene mine har aldri hatt noen andre enn hverandre... Jepp, jeg skjønner at de ble en smule forferda (selv om de kun fikk vite om han ene, og ikke ante at jeg hadde hatt sex med to til).

 

Postet av anonym: 044c863f1faa030cb67a61dfd8a3a5d5

Lenke til kommentar

Det må da være betryggende for foreldre å finne kondomer i brev til ungdommer, det betyr jo at de beskytter seg. Jeg er sikker på at ungdommer kommer til å ha sex hvis sjansen byr seg og de ønsker å benytte seg av den sjansen, uavhengig av hva foreldrene mener, og da er det like greitt at de har fått kondomer i posten de kan bruke.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Greit nok at det er betryggende for foreldre at barna faktisk beskytter seg, men det betyr jo ikke at man som 16-åring vil at foreldrene skal vite noe om sexlivet sitt. I en alder av 22 hadde jeg nok fortsatt blitt ganske flau om foreldrene mine hadde vært på besøk og funnet en pakke kondomer, det er bare ikke en samtale jeg er gira på å ha med dem.

Lenke til kommentar

Greit nok at det er betryggende for foreldre at barna faktisk beskytter seg, men det betyr jo ikke at man som 16-åring vil at foreldrene skal vite noe om sexlivet sitt. I en alder av 22 hadde jeg nok fortsatt blitt ganske flau om foreldrene mine hadde vært på besøk og funnet en pakke kondomer, det er bare ikke en samtale jeg er gira på å ha med dem.

 

True story. De er foreldrene dine. De kan klare seg uten mentale bilder av at barnet deres har sex.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...